10:10|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 06 خرداد 1397 - 10:41
کد خبر: 9625
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش مطرح کرد:

اهدای وام کارآفرینی و خود اشتغالی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد

کمیته امداد مبتکر خود اشتغالی و مشاغل خرد است و بدین منظور وام قرض الحسنه کارآفرینی به مبلغ 50 میلیون تومان، وام خود اشتغالی مبلغی بالغ بر 20 میلیون و برای مشاغل خانگی نیز تا سقف 8 میلیون تومان وام قرض الحسنه داده می‌شود.
اهدای وام برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوزبا اشاره به اینکه کمیته امداد مبتکر خود اشتغالی و مشاغل خرد است اظهار کرد: در سالجاری کمیته امداد آذربایجان‌غربی  در زمینه اشتغال برای 5 هزارو 100 خانواده شغل ایجاد نموده است .برای این کار مبلغی بالغ بر  90 میلیون و 500 هزار تومان اعتبار صرف شده است. کمیته امداد را می‌توان مبتکر خوداشتغالی و مشاغل خرد دانست و اکنون  دستگاه دوم ایجاد اشتغال در سطح استان می‌باشد. 95 درصد مشاغل ایجاد شده از سوی کمیته امداد، از جمله مشاغل فعال و پویا محسوب می‌شود.

عزیز سهندی افزود: : اشتغال به صورت و شکل های مختلف از سوی کمیته امداد  صورت می گیرد. یک نوع کارآفرینی با اهدای  وام 50 میلیون تومانی به شکل قرض الحسنه است. و شکل دوم نیز خود اشتغالی است و مبلغی بالغ بر 20 میلیون تومان به متقاضی داده می‌شود.  کارانگیزی  در منزل، به عنوان مشاغل خانگی نیز دسته ای دیگر از اشکال اشتغال از سوی کمیته امداد است و مبلغی تا سقف 8 میلیون وام قرض الحسنه به متقاضیان این طرح داده می‌شود.

وی درخصوص موسسات خیریه در استان نیز اظهار کرد: در سطح استان آذربایجان‌غربی 118 موسسه خیریه موجود است . تعدادی از این موسسات در حسابهایشان شفافیت مالی وجود دارد و از سوی ما نیز مورد تایید هستند اما متاسفانه برخی از موسسات دچار مشکل هستند. استانداری و فرمانداری نیز به این نتیجه رسیده موسسات به این شکل که مردم اعتماد کرده و انفاق و احسان هایشان را در اختیار این افراد قرار می دهند گاها امکان دارد این کمک ها به دست نیازمندان نرسد. لذا در بازرسی صورت گرفته از سوی فرمانداری مشخص شده است، گاها تعدادی از موسسات  70 درصد از کمک های جمع آوری شده را به عنوان هزینه برداشته و تنها 30 درصد آن را در اختیار نیازمندان قرار داده است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی تاکید کرد: از سوی کمیته امداد به هیچ وجه حق این را ندارد که در معابر، مسیرها و داخل اتوبوس ها از شهروندان اقدام به جمع آوری صدقه و احسان نماید. از سوی مردم و همشهریان نیکوکار استان توجه داشته باشند فردی که برای جمع آوری پول صندوق های کمیته امداد مستقر در منازل مراجعه می کند حتما دارای کارت شناسایی با مهر کمیته امداد باشد و شهروندان فریب افراد سود جو را نخورند.

 

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: کمیته امداد در طی سالیان متمالی به این نتیجه رسیده است که به تدریج تعداد صندوق های صدقات را در سطح شهر کاهش دهد البته این امر نیاز به زمان دارد و به تدریج صورت خواهد گرفت. از این رو تعداد صندوق های صدقات در معابر کاهش و تنها تعداد محدودی از صندوق ها که پردرآمد هستند باقی و بقیه برداشته می شود. برای ایجاد امنیت این صندوق ها در مکان های عمومی سرپوشیده قرار داده می شود.

سهندی در پایان گفت: به طورکلی به تدریج هدف این است که صندوق های صدقات برچیده و به سوی امداد الکترونیک حرکت کنیم. اپلیکشن سنا از سوی کمیته امداد و اپلیکشن سکه به صورت مشترک از سوی کمیته امداد و بانک ملی طراحی شده است که به آسانی با این اپلیکشن هرکس بخواهد می‌تواند صدقه، احسان، نذر و هر موردی که دوست  دارد به نیازمندان بپردازد. از سویی سامانه تلفنی  بدین منظور وجود دارد و به تدریج تمامی کارها به سمت الکترونیکی سوق پیدا می‌کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید