01:40|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 05 خرداد 1397 - 12:34
کد خبر: 9623
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

مصرف‌کننده داخلی کیفیت کالای داخلی را باور کند

تولیدکنندگان تصور نکنند چون انحصار تولید محصولی را دارند و مردم مجبور به استفاده از این محصولات هستند نیازی به ارتقای کیفیت تولیدات خود ندارند. باید کمیت و کیفیت تولید در کشور چنان افزایش یابد که رقابت در داخل کشور معنادار شود و تولید کنندگان داخلی بین خود رقابت داشته باشند.
مصرف‌کننده داخلی کیفیت کالای داخلی را باور کند

رئیس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی  اظهار کرد: تولیدکنندگان تصور نکنند چون انحصار تولید محصولی را دارند و مردم مجبور به استفاده از این محصولات هستند نیازی به ارتقای کیفیت تولیدات خود ندارند.

جعفر صادق اسکندری با اشاره به شعار سال و لزوم حمایت از کالای ایرانی با قطع واردات کالاهای مشابه تولید داخل، یادآور شد: سیاست‌گذاری ممنوعیت واردات کالا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و به استان‎ها ابلاغ شده و وظیفه استان‎ها اجرای بخشنامه‎های صادره است و در این زمینه بخش‎های استانی توان و اجازه فعالیت مستقل ندارند.

وی تاکید کرد: باید کمیت و کیفیت تولید در کشور چنان افزایش یابد که رقابت در داخل کشور معنادار شود و تولید کنندگان داخلی بین خود رقابت داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ارتقای سطح دانش و کاهش قیمت تمام شده از جمله مولفه‌های تاثیرگذار در افزایش کیفیت محصول داخلی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

اسکندری با بیان این مطلب که تولیدات کشور با دو مولفه کیفیت مطلوب صادراتی و قیمت رقابتی شکل مناسب به خود بگیرد، اظهار کرد: اگر مصرف‌کننده داخلی کیفیت کالای داخلی را باور کند به طور قطع آن را جایگزین برند خارجی خواهد کرد و با ارتقای کیفیت و قیمت رقابتی می‌توانیم ضمن تأمین نیاز بازار داخلی، بازارهای جهانی را به تسخیر کالا و خدمات ایرانی درآوریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در نظر گرفتن قیمت تمام شده محصول، کیفیت، بسته‌بندی، رقبای موجود در بازار و سایر شاخص‎های تولید و صادرات کالا را برای همه تولیدکنندگان داخلی الزامی دانست و افزود: رایزنی با کشورهای همسایه برای تسهیل مبادلات تجاری دو طرف در قالب تفاهم‌نامه‌های تجاری به وسیله دستگاه‎های مربوطه از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: برای رشد صادرات غیرنفتی کشور باید تولیدات صادرات‌گرا محور برنامه تولیدی کارخانه‌ها و صنایع قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه عزم ملی و حمایت همه جانبه از صادراتی که پشتوانه آن تولید است ضروری می‌باشد، اعلام داشت: باید سرمایه‌گذاری و واردات مدیریت شده در خدمت تولید و تولید در خدمت صادرات باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی یادآور شد: در حال حاضر توجه به بازاریابی قبل از تولید، حمایت از تولید صادرات محور، توسعه صنعت بسته‌بندی و برند سازی پیش شرط‌های تحقق اهداف صادراتی به شمار می‌روند که امید است با توجه کردن به این موارد بتوانیم شاهد رشد روزافزون صادرات غیرنفتی و اقتصاد کشورمان باشیم.

اسکندری در نظر گرفتن قیمت تمام شده محصول، کیفیت، بسته‌بندی، رقبای موجود در بازار و سایر شاخصه‎های تولید و صادرات کالا را برای همه تولیدکنندگان داخلی الزامی دانست و افزود: رایزنی با کشورهای همسایه برای تسهیل مبادلات تجاری دو طرف در قالب تفاهمنامه‌های تجاری به وسیله دستگاه‎های مربوطه از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: پیگیری برنامه اعزام و پذیرش هیئت‎های تجاری و بازاریابی برای آشنایی سرمایه‎‌گذاران، تجار و فعالین اقتصادی با ظرفیت‎ها و توانمندی‎های صادراتی هر دو طرف تجاری از جمله اقدامات حمایتی از بخش‎های تولیدی و تجاری این نهاد است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید