10:23|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 01 خرداد 1397 - 17:57
کد خبر: 9603
هشدار دامپزشکی آذربایجان غربی :

هشدار دامپزشکی آذربایجان غربی نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو

دامپزشکی استان آذربایجان غربی با صدور اطلاعیه ای نسبت به احتمال شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این استان هشدار داد.
هشدار دامپزشکی آذربایجان غربی نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو

باریش نیوز- دامپزشکی استان آذربایجان غربی با صدور اطلاعیه ای نسبت به احتمال شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این استان هشدار داد.

متن این اطلاعیه که روابط عمومی دامپزشکی آذربایجان غربی كه روز دوشنبه منتشر کرد به شرح زیر است:

  بیماری cchf یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که بوسیله کنه به انسان منتقل می شود . این بیماری بجز تبِ مختصر و گذرا  معمولا هیچ علایمی در دامها ندارد. ویروس بیماری در خون و بافت های بدن حیوان مبتلا وجود دارد که  دراین مواقع انجام کارهایی چون شاخ بری ، پشم چینی ، کشتار دامهای آلوده و تماس افراد با خون و سایر بافت های آلوده دامها ممکن است سبب انتقال بیماری شود . همچنین گزش کنه ، له کردن کنه با دست ، تماس با خون و ترشحات خونی و گوشت آلوده نیز از راههای انتقال بیماری می باشد.

اینک با توجه به رسیدن فصل گرما و افزایش فعالیت کنه ها ، احتمال شیوع این بیماری افزایش پیدا می کند که از راههای پیشگیری این بیماری می توان به سمپاشی دام و اماکن دامی ، تجهیز کشتارگاههای دام به سردخانه نگهداری گوشت و رعایت بهداشت فردی به هنگام تماس با دام ، گوشت و آلایش دامی اشاره کرد .

لازم به ذکر است یکی از بهترین روشهای جلوگیری از انتقال این بیماری علاوه بر رعایت بهداشت فردی ، نگهداری لاشه دام پس از کشتار حدافل بمدت 24 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه سانتیگراد می باشد .

لذا کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه بدون رعایت پوشش ایمنی و فروش گوشت آن یکی از نقاط حساس و خطرناک در انتنقال بیماری است که در این رابطه پیشنهاد می گردد همشهریان محترم تنها از مراکز مجاز و بهداشتی نسبت به خرید گوشت مورد نیاز خود که به تایید ادارات دامپزشکی رسیده است اقدام نمایند .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید