19:29|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1397 - 12:02
کد خبر: 9578
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی در گفت و گو با باریش:

مسمومیت 79 نفر در آذربایجان غربی در پی مصرف قارچ سمی/مردم از خرید قارچ‌های فله‌ای خودداری کنند

قارچ‌های سمی معمولا در طبیعت وجود دارند که تنوع آن‌ها به 10 مورد نیز می‌رسد. این قارچ‌ها در پی بارش های اخیر نیز رشد زیادی داشتند که تشخیص آن نیز با قارچ خوراکی بسیار سخت است.
مسمومیت 79 نفر در آذربایجان غربی در پی مصرف قارچ سمی

باقر بهرامی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص وجود قارچ‌های سمی در استان اظهار داشت: در استان آذربایجان غربی 79 نفر بر اثر مصرف قارچ‌های سمی مسموم شده‌اند که در این بین یک نفر نیزجان خود را از دست داده است. 
وی با اشاره به اینکه 28 نفر از افراد مسموم شده در بیمارستان بستری می‌باشند افزود: بیشترین آمار مسمویت به شهرستان‌های ارومیه، خوی و سلماس می باشد و سایر شهرستان‌ها همچون شاهین دژ و نقده نیز درگیر این موضوع می‌باشند.
 رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی در مورد وقوع این حادثه تصریح کرد: قارچ‌های سمی معمولا در طبیعت وجود دارند که تنوع آن‌ها به 10 مورد نیز می‌رسد. این قارچ‌ها در پی بارش های اخیر نیز رشد زیادی داشتند که تشخیص آن نیز با قارچ خوراکی بسیار سخت است.
بهرامی توصیه‌ای رو به مردم کرد و گفت: مردم از قارچ‌های خودرو در طبیعت استفاده نکنند و از خرید قارچ‌های فله‌ای خودداری کنند و در صورت نیاز از قارچ‌های بسته بندی شده و مورد تائید استفاده کنند و لازم ذکر است تا مردم بدانند که با شست و شو و پختن قارچ سم موجود در آن از بین نمی‌رود و مصرف عوارض و علائم بسیاری را دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید