11:47|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1397 - 11:36
کد خبر: 9527
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه مطرح کرد:

تغییر الگوی کاشت گیاهان فضای سبز برای صرفه‌جویی در مصرف آب

 در راستای صرفه جویی در مصرف آب، سازمان در نظر دارد اقدام به تغییر الگوی کشت و استفاده از گیاهان پوششی جایگزین چمن و گیاهان با نیاز آبی کم، مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی شهر نماید.
تغییر الگوی کاشت گیاهان فضای سبز برای صرفه‌جویی در مصرف آب

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: در راستای صرفه جویی در مصرف آب، سازمان در نظر دارد اقدام به تغییر الگوی کشت و استفاده از گیاهان پوششی جایگزین چمن و گیاهان با نیاز آبی کم، مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی شهر نماید.

علی شایگان با بیان اینکه توان  مقاومت گیاهان در برابر افزایش دما از جمله اساسی ترین ملاک های تصمیم گیری برای تغییر دادن الگوی کشت در مناطق مختلف است، اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی و زینتی که آستانه تحمل بالایی در برابر تنش های محیطی دارد، جایگزین خوبی برای گیاهان با نیاز آبی زیاد می باشد؛ کشت این گیاهان به دلیل ارزش افزوده بالایی که ایجاد می کند از منظر اقتصادی نیز بسیار مناسب است.

وی ادامه داد: درختچه زیبای گل محمدی از جمله گیاهانی است که توان بالایی برای مقابله با افزایش دمای هوا دارد و می تواند با میزان آبیاری بسیار پایین به حیات خود ادامه دهد. این گیاه مناسب برای کشت در زیر فشارقوی ها است که می تواند درآمدزایی خوبی برای سرمایه گذاران ایجاد کند.

شایگان اظهار کرد:  انتظار می رود تمامی نهادها در تحقق برنامه های مدیریت منابع آبی همکاری کنند تا بتوانیم از این طریق کمبود منابع آبی را مدیریت نموده و با بحران کم آبی مقابله نماییم چرا که این موضوع برای ما از اهمیت به سزایی برخوردار است و اگر مورد بی توجهی قرار گیرد عواقب جبران ناپذیری به بارمی اورد

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش همگانی بتوانیم با تغییر الگوی کشت گیاهان در فضای سبز شهری گام موثری برای کاهش مصرف آب برداریم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید