21:01|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1397 - 11:27
کد خبر: 9526
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

سرمایه گذاران بخش گردشگری آذربایجان غربی حمایت شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: سرمایه گذاران بخش گردشگری این استان که با اجرای طرح های مختلف در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال ایفای نقش می کنند باید بیش از پیش حمایت شوند.
سرمایه گذاران بخش گردشگری آذربایجان غربی حمایت شوند

به گزارش سرویس اقتصادی باریش‌نیوز؛ رضا حسینی در بازدید از پروژه گردشگری ستاره سیلوانا با قدردانی از سرمایه گذار این طرح، افزود: این طرح موجب ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری در منطقه سیلوانا می شود.

وی ادامه داد: پروژه گردشگری 'ستاره سیلوانا' در صورت بهره برداری سایر سرمایه گذاران را برای فعالیت در بخش گردشگری استان ترغیب می کند.

حسینی افزود: با راه اندازی سایت های مختلف این پروژه شاهد ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و توسعه اقتصادی در منطقه سیلوانا خواهیم شد.

وی با تاکید بر همکاری دستگاه های اجرایی برای راه اندازی فازهای اول این طرح از اداره کل میراث فرهنگی استان خواست تا در اسرع وقت نسبت به تسریع در روند اخذ تسهیلات این طرح اقدام کنند و در اولین جلسه کارگروه اشتغال استان به شکل ویژه به حل مشکلات این پروژه بپردازند.

در ابتدای این بازدید نیز مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان گزارشی از روند فعالیتی این پروژه ارائه کرد و گفت: سرمایه گذار این طرح با علاقه مندی و هزینه شخصی نسبت به اجرای این پروژه اقدام کرده و اداره کل میراث فرهنگی استان نیز برای حل مشکلات پیش رو تلاش کرده است.

جلیل جباری اضافه کرد: با توجه به پتانسیل های بالقوه استان در زمینه گردشگری از هرگونه طرح سرمایه گذاری در این بخش حمایت می کنیم و تا افتتاح و راه اندازی کامل پروژه در کنار سرمایه گذاران خواهیم بود.

پروژه ستاره سیلوانا سه سال پیش با ایده شهردار و شورای اسلامی وقت شهر سیلوانا شکل گرفت و کلنگ افتتاح و احداث آن در مرداد سال گذشته بر زمین زده شد.

این پروژه از پنج سایت اصلی تشکیل شده که سایت اول آن در کنار جاده اصلی شهر سیلوانا قرار گرفته و شامل رستوران های سنتی و مدرن برای پذیرایی از مهمانان بویژه مهمانان خارجی با غذاهای سنتی و خارجی برای آشنا ساختن بیشتر مهمانان با غذاها و فرهنگ منطقه سیلواناست.

این سایت دارای ٢۴ سوئیت اقامتی، سالن تئاتر روباز جهت برگزاری برنامه های جذاب چون شب شعر، محل بازی کودکان و یک هتل چهار ستاره با بهترین امکانات است.

سایت دوم مجموعه ستاره سیلوانا اقامتی می باشد که بالای ۴٠ ساختمان ویلایی با فضای سبز مشترک را شامل می شود که به صورت فصلی یا تمام وقت در اختیار مهمانان و گردشگران قرار خواهد گرفت.

سایت سوم مجموعه ستاره سیلوانا شامل مینی گلف و اسب سواری می باشد که به دلیل مجاورت با کوه خلیل سیلوانا و مشرف بودن به دریاچه پشت سد سیلوانا از فرهنگ اسب سواری و سوارکاری سیلوانا هم استفاده بهینه خواهد شد.

سایت چهارم این مجموعه شامل کارتینگ به همراه کافی شاپ و زمین والیبال می باشد که از استعداد جوانان آذربایجان غربی بهره مند خواهد شد.

سایت پنجم این مجموعه هم شامل پیست موتورسواری چهارچرخ کوهستانی، سه زمین روباز و 2 سالن تنیس به همراه کمپینگ و امکاناتی چون رستوران و سرویس های بهداشتی است که طراحی آن از معماری خاص منطقه منشا می گیرد.

به گفته خلیل باغبان، سرمایه گذار این پروژه سیلوانا به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب و همجواری با مرز برای این طرح انتخاب شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید