08:16|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1397 - 11:30
کد خبر: 9523
باریش گزارش می‌دهد:

پروژه مجتمع ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز دیتا سنتر آذربایجان غربی کلنگ زنی شد

با حضور نماینده ولی فقیه در استان و معاون استاندار آذربایجان غربی پروژه مجتمع ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز دیتا سنتر آذربایجان‌غربی کلنگ زنی شد
 پروژه مجتمع ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز دیتا سنتر آذربایجان غربی کلنگ زنی شد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش‌نیوز؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در آیین کلنگ زنی پروژه مجتمع ارتباطات و فناوری اطلاعات  و مرکز دیتا سنتر آذربایجان غربی گفت: توسعه ارتباطات مهمترین عامل تشکیل دهنده دهکده جهانی است و بحث ارتباطات جزو اقتصادی ترین رشته ها در دنیاست و می توان با ارائه خدمات بهتر به جامعه ارزش افزوده این بخش را توسعه داد.

وی افزود: با بهره مندی بهتر از خدمات ارتباطات و اطلاعات می توان بین دستگاه های اجرای ارتباط موثر ایجاد و خدمات مناسبی را در اسرع وقت به مردم ارائه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این مراسم گفت: کسانی که موجبات رفاه و آسایش زندگی مردم را در جامعه فراهم می کنند، از اجر و پاداش اخروی و رحمت بیکران الهی بهره می برند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ادامه داد: تفاوت اساسی مدیران در جمهوری اسلامی ایران با مسوولان سایر کشور در این امر است که این مدیران نه تنها در این دنیا بلکه در آخرت نیز از اجر اخروی منفعت می برند.

وی افزود: مدیران برای اینکه در کارهای خود موفق باشند باید ارتباط و معنویت بیشتری را با خداوند متعال داشته باشند و در این صورت است که عنایات الهی در جامعه بسیار می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: باید بتوان از سودآوری در ارتباطات به صورت مناسب بهره مند شد و بسترهای مناسب توسعه ارتباطات در روستاها و تمام نقاط استان را فراهم کرد.

نادر قاضی پور افزود: حفظ اطلاعات مردم نیز یکی دیگر از وظایف خطیری است که اداره کل ارتباطات و فناوری ارتباطات باید آن را مراعات کند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی نیز در این آیین با بیان اینکه 61 درصد روستاهای این استان از خدمات اینترنتی برخوردار است، گفت: بیش از 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار این استان تا پایان برنامه ششم توسعه از خدمات اینترنتی بهره مند می شود.

قاسم جلیل نژاد افزود: توسعه زیرساخت های ارتباطی برای بهره مندی یکهزار و 852 روستای استان از اینترنت پرسرعت فراهم شده و باقی روستاهای بالای 20 خانوار نیز تا پایان سال جاری از این بستر بهره مند می شود.
وی اضافه کرد: همچنین یکهزار و 138 روستای استان از تکنولوژی اینترنت پرسرعت 4G برخوردار است.
وی ادامه داد: زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی ارائه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی افزود: برای خدمات رسانی مناسب و تحقق دولت الکترونیک در دولت تدبیر و امید 50 دستگاه خودپرداز / ATM/ در روستاهای این استان نصب شده است.
جلیل نژاد بیان کرد: ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات، رسیدگی به مطالبه های مردم، شناسایی نیازها و مشکلات در جامعه از اهم سیاست های این اداره کل به شمار می رود.
وی در خصو طرح مجتمع ICT و مرکز داده آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرایی این طرح در زمینی به مساحت 2 هزار و 100 متر مربع با زیر بنای 6 هزارو 200 متر مربع در هفت طبقه با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال آغاز شد.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی بیان کرد: این مجتمع با هدف ارائه مطلوب خدمات دستگاه های استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت متمرکز و همچنین پاسخگویی سریع به مردم درراستای برقرای کامل دولت الکترونیک احداث می شود.

گفتنی است، کلنگ زنی طرح مجتمع ICT و مرکز داده استان پایان بخش این برنامه بود؛ مجتمع دیتا سنتر در زمینی به مساحت 2 هزار و 100 متر مربع با زیر بنای 6 هزارو 200 متر مربع در هفت طبقه با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال آغاز شد.

این مجتمع با هدف ارائه مطلوب خدمات دستگاه های استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت متمرکز و همچنین پاسخگویی سریع به مردم درراستای برقرای کامل دولت الکترونیک احداث می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید