21:06|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1397 - 17:48
کد خبر: 9418
مدیر‌کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

دیدار با پیشکسوتان برنامه شاخص هفته معلم/سامان‌دهی و بهسازی منابع انسانی امسال با ویژگی خاص در دستور کار است

یکی از سیاست‌های راهبردی که امسال از سوی آموزش و پرورش استان اجرایی می‌شود سازمان‌دهی و بهسازی منابع انسانی است البته این برنامه سالیان متوالی است که اجرا می‌شود اما امسال تفاوتی با سالهای قبل خواهد داشت و آن به سبب استقرار پایه دوازدهم است.
دیدار با پیشکسوتان برنامه شاخص هفته معلم

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز؛ مدیر‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، در نشست خبری امروز صبح، ۱۱ اردیبهشت، با حضور اصحاب رسانه، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز و معاونین این اداره برگزار شد گفت: همانگونه که در سند تحول بنیادین ذکر شده است. آموزش و پرورش متولی، تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور است و در کنار آن نیز ارکانی ذکر شده است تا در امر تاثیرگذاری تعلیم و تربیت آموزش و پرورش را یاری کند. این چهار ارکان شامل؛ دولت، سازمان‌ها، خانواده و رسانه هستند از همین رو است که رسانه نقش بی‌بدیل و تاثیرگذاری را در امر تعلیم‌وتربیت ایفا می‌کند.

ابراهیم محمدی افزود: آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی۹۶-۹۷ با دار بودن بیش از ۵۶۶ هزار دانش‌آموز( پیش دبستانی و بزرگسالان در این آمار قرار ندارند) بخش دولتی و غیر دولتی در ۴ هزار و ۹۵۱ واحد آموزشی در ۲۳ هزار و ۷۳۶ کلاس درس ارائه خدمات انجام داده است و ۳۶ هزار و ۶۸۹ نفر از همکاران در استان رسالت سنگین آموزش را به عهده داشته اند.

وی در خصوص برنامه‌های آموزش و پروش استان برای هفته معلم ابراز کرد: هفته معلم از فردا یعنی ۱۲ اردیبهشت آغاز می‌شود. روز پنج‌شنبه بازدیدی از مزار شهدا، برای تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های شهدا خواهیم داشت. روز جمعه نیز معلمان و نمایندگانشان با حضور در نماز‌جمعه تجدید عهد با ولایت خواهند بست و همچنین در این هفته از ۸۶۶ معلم منتخب در استان تجلیل خواهد شد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی دیدار با پیش‌کسوتان عرصه تعلیم و تربیت را از برنامه‌های شاخص هفته معلم برشمرد و افزود: کلیه مدارس مستقل در آذربایجان‌غربی موظف هستند با ۲ پیشکسوت فرهنگی دیدار داشته باشند.

محمدی در خصوص سیاست‌ و راهبرد‌های آموزش و پرورش استان در سال ۹۷ گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی که امسال از سوی آموزش و پرورش استان اجرایی می‌شود سازمان‌دهی و بهسازی منابع انسانی است البته این برنامه سالیان متوالی است که اجرا می‌شود اما امسال تفاوتی با سالهای قبل خواهد داشت و آن به سبب استقرار پایه دوازدهم است.

وی افزود: هنرستان در سالهای گذشته در ۲ پایه بوده است که امسال به ۳ پایه افزایش خواهد یافت و نیز از سویی در شاخه نظری ۲۴ ساعت آموزشی داشته‌این که امسال به ۳۵ ساعت افزایش خواهد داشت‌. از سویی تعداد کلاسها نیز از ۶۰۶ به ۸۳۰ افزایش می‌یابد. جمع بندی این موارد نشان از نیاز مبرم به نیروی انسانی و بالا بردن کاربری نیروی انسانی دارد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطر‌نشان کرد: سیاست ساماندهی فضاهای آموزشی، تعمیق باور‌های دینی در راستای گسترش فرهنگ نماز و نماز‌خوانی، گسترش‌ برنامه‌های ورزشی، کیفیت بخشی برنامه‌های آموزشی با اولویت ابتدایی، حذف آزمون‌‌های زائد، ساماندهی املاک بلاتکلیف آموزش و پرورش، عدم توسعه مدارس خاص و توسعه سواد آموزی با روش‌های مختلف از جمله سیاست‌ها و برنامه ها در سال ۹۷ است.

محمدی تاکید کرد: با الویت‌ترین سیاست و راهبرد امسال آموزش و پرورش استان ایمن‌سازی، مقاوم سازی و استاندارد سازی فضاهای آموزشی در استان می‌باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید