10:42|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1397 - 11:34
کد خبر: 9410
یادداشت:

نیاز‌ مبرم پاسخگویی مسئولان به مطالبه‌های کارگری/خودکفایی با تلاش و ابتکار شدنی است

یازدهم اردیبهشت ماه به نام روز جهانی کار و کارگر ثبت شده است، این روز مهم فرصت بسیار مناسب و مهمی است که باید غنیمت شمرده شود تا از کارگرانی که شبانه روز تلاش می‌کنند تا ایرانی آباد داشته باشیم و روز به روز چرخ صنعت و تولید کشور بهتر بچرخد تجلیل و قدردانی کنیم.
نیاز‌ مبرم پاسخگویی مسئولان به مطالبه‌های کارگری

سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ کارگرکلمه و واژه‌ای است که بنا به هر دلیل و منطقی معنا و مترادف تلاش و زحمت را می‌دهد زحمت است، کارگر و کارگری واژه‌ای است که از طریق آن مردمان سرزمینمان ایران روزی حلال را عاید خود و فرزندان می‌کنند تا فرزندی شایسته و لایق را به جامعه معرفی کرده و تاثیری مثبت درساخت آینده‌ای ناب برای کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.
یازدهم اردیبهشت ماه به نام روز جهانی کار و کارگر ثبت شده است، این روز مهم فرصت بسیار مناسب و مهمی است که باید غنیمت شمرده شود تا از کارگرانی که شبانه روز تلاش می‌کنند تا ایرانی آباد داشته باشیم و روز به روز چرخ صنعت و تولید کشور بهتر بچرخد تجلیل و قدردانی کنیم.
بدون هیچگونه شک و تردیدی وجود کارگزان در صنایع و تولیدات مختلف یکی از اصلی‌ترین رموز پیشرفت و توسعه یک کشور و یک منطقه است و هرگز نمی‌توان تلاش پر تاثیر این قشر زحمت کش را نادیده گرفت و یا از آن به سادگی عبور کرد، لذا بایستی با قدرت، اعتماد و اطمینان گفت که کارگران بیش از هر موردی بر پیشرفت و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاثیر داشته‌اند و هرگز هیچ شخصی نمی‌تواند این موفقیت و تاثیر بزرگ را انکار و کتمان کند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب "حمایت از کالای ایرانی" را  شعار سال 1397 نهادند و خواستار آن شدند تا ملت غیور ایران با حمایت از تولیدات داخلی و کالای ایرانی ضمن حمایت از هم وطنان خود نقشی ویژه در توسعه اقتصادی کشور داشته باشند؛ اما در اصل تدابیر ویژه رهبر معظم انقلاب به سود و نفع کارگران نیز منتهی خواهد شد چرا که هر کالای ایرانی از زیر دستان زحمت کشان و کارگران ایرانی است و هر ایرانی با خرید کالای ایرانی از کارگر و هم‌وطن خود حمایت خواهد کرد و راه را برای پیشرفت کیفیت تولیدات وی خواهد گشود.
امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در خصوص روز جهانی کار و کارگر فرموده‌اند: "امروز روز کار است، هرکس در هرجا هست باید کار کند، ما می خواهیم خودکفا باشیم، خودکفایی با تبلیغات نمی شود و با کار می شود. حق تعالی مبدأ کار و کارگری است، اسلام عزیز است که برای شما ارج قائل است و برای شما حق قائل است و حقوق شما را به شما رد خواهد کرد.
حیات و زندگی انسان در جامعه و اجتماع با کار و تلاش پیوند خورده است و بدون هیچ شبه و تردیدی می‌توان یافت که بدون تلاش و کار هیچ شخصی نمی‌تواند به موفقیت خاصی دست یابد، حال که با توجه به موارد مذکور نقش ویژه کارگران در توسعه و پیشرفت کشور آشکار شده است بایستی اذعان داشت که اجحافی بسی زیاد و بزرگ در حق کارگران می‌شود و آنطور که شایسته تلاش این قشر مظلوم است از حق و حقوقی مناسب برخوردار نمی‌شوند.
مسئولان عالی رتبه کشور باید بیش از پیش توجهات خود را به مشکلات کارگران که متاسفانه در حال حاضر سر به فلک کشیده است معطوف سازند و با اندکی تلاش و تدبیر گره‌هایی از هزاران مشکل کارگران زحمت بگشایند. لازم به ذکر است کارگران آذربایجان غربی نیز عاری از مشکل نبوده و نیروهای بسیاری از واحدهای بزرگ استان با مشکلات سخت و طاقت فرسایی دست و پنجه نرم می‌کنند و همواره سایه شوم اخراج را بر سر خود می‌بینند، چنانچه که در روزهای اخیر بارها و بارها شاهد تجمعاتی مقابل استانداری آذربایجان غربی از سوی کارگرانی بودیم که نسبت به عدم پرداخت حق و حقوق خود گلایه و شکایت می‌کردند ولی متاسفانه سرسوزنی از انبوه مشکلات آنان باز نشد. 
 

یادداشت: عرفان میرابی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید