14:24|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1397 - 15:21
کد خبر: 9409
امام جمعه تکاب در گفت‌وگو با باریش:

دریافت دیرکرد بانکی حرام است

بهتر است بانک ها رویه و اهرم دیگری برای دریافت معوقه از مردم انتخاب کنند زیر این روش غیر شرعی سبب می‌شود که پول نامشروع وارد چرخه اقتصادی کشور شود و این امر تاثیرات منفی و سویی را برای اقتصاد کشورمان دارد.
دریافت دیرکرد بانکی حرام است

عیسی برادری امام جمعه تکاب در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز در خصوص بانکداری جاری در کشور گفت: اشکلات فراوانی از طرف علما و مراجع تقلید از لحاظ شرعی به صورت علنی و از طریق تریبون های مختلف شامل تلویزیون،نشریه و فضای مجازی در خصوص بانکداری حاضر در کشور وارد شده است.

امام جمعه تکاب تاکید کرد: درخصوص دیرکرد بانکی که گرفته می‌شود نیز علما و مراجع تقلید به روشنی اعلام کرده اند که دریافت دیرکرد بانکی حرام است و مشروعیت دینی ندارد.

برادری ادامه داد: متاسفانه با وجود تاکید علما و مراجع تقلید در این خصوص هیچ گونه اقدام و عملی برای اصلاح این رویکرد انجام نگرفته است و کماکان سابق بانک ها به دریافت دیرکرد اقدام می کنند.

وی گفت: بهتر است بانک ها رویه و اهرم دیگری برای دریافت معوقه از مردم انتخاب کنند زیر این روش غیر شرعی سبب می‌شود که پول نامشروع وارد چرخه اقتصادی کشور شود و این امر تاثیرات منفی و سویی را برای اقتصاد کشورمان دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید