14:26|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 09 اردیبهشت 1397 - 13:50
کد خبر: 9400
باریش بررسی می‌کند؛

اتصال آب باران به شبکه فاضلاب شهری یکی از عوامل پس زدگی فضلاب است

با توجه به شرایط بارندگی شهروندان ارومیه ای باید توجه داشته باشند که اتصال آب باران باعث افزایش ناگهانی حجم ورودی فاضلاب به شبکه می شود و از آنجا که شبکه فاضلاب شهری فقط برای جمع آوری فاضلاب های خانگی تعریف شده، لذا هدایت آبهای سطحی و باران سبب پس زدگی فاضلاب در منازل می‌شود.
اتصال آب باران به شبکه فاضلاب شهری یکی از عوامل پس زدگی فضلاب است

 سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ زندگی در جوامع شهری نیازمند بسیاری از عوامل مشترک است که باید حداقل در کمترین سطح ممکن برای شهروندان ایجاد شود، امکاناتی همچون آب، برق، تلفن، خیابان و کوچه مناسب ابتدایی‌ترین امکانات و به بیان دیگر ضروری‌ترین مواردی هستند که باید در مناطق شهری و حتی روستایی ایجاد شود تا بتوان گفت در آن محل و منطقه  حداقل‌ترین امکانات برای زندگی وجود دارد.

در ماه فروردین سال 1397 بارش باران و نزولات آسمانی بسیار خوبی سر تاسر استان آذربایجان غربی را در بر گرفت که گاها این بارش ها به حدی شدید بود که سبب آب گرفتگی معابر و سیلاب شد، آب گرفتگی های که باعث از کار افتادن شبکه فاضلاب ارومیه و در نهایت ورود آب به برخی از منازل شد که خساراتی را برای شهروندان در پی داشت.
برای بررسی علل این موضوع خبرنگار سرویس اجتماعی باریش نیوز به سراغ رسول اکبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی رفت. اکبری در این خصوص گفت: آب گرفتگی به آب و فاضلاب شهری مربوط نیست اما متاسفانه با توجه به اینکه شهروندان محترم در مناطق بالا دستی شهر آب باران را به آب فاضلاب متصل می کنند که این امر مشکلات زیادی را در این زمینه به بار می‌آورد.
وی ادامه داد: در مواقع عادی هیچگونه مشکلی در شبکه فاضلاب شهری ارومیه وجود ندارد و هیچ پسابی به خیابان سرریز نمی شود و تنها در مواقع بارانی پساب از فاضلاب ها و منازل مردم در مناطق پایین دست شهر به بیرون درز پیدا می کند که در نهایت خسارتی را نیز عاید شهروندان می کند.
اکبری راه حل این معضل و مشکل را اینگونه تشریح کرد: راه چاره آن است تا مردم مناطق بالادستی شهر ارومیه آب باران را به شبکه فاضلاب شهری متصل نکنند چرا که شبکه فاضلاب بر اساس پساب تولیدی طراحی شده است و نهایتا پاسخگوی 2 برابری آن است و لذا نیاز است تا شهروندان از اتصال آب باران به شبکه فاضلاب شهری خو دداری کنند.
لذا با توجه به شرایط بارندگی شهروندان ارومیه ای باید توجه داشته باشند که اتصال آب باران باعث افزایش ناگهانی حجم ورودی فاضلاب به شبکه می شود و از آنجا که شبکه فاضلاب شهری فقط برای جمع آوری فاضلاب های خانگی تعریف شده، لذا هدایت آبهای سطحی و باران سبب پس زدگی فاضلاب در منازل می‌شود.
  

گزارش: عرفان میرابی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید