16:55|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 06 اردیبهشت 1397 - 10:02
کد خبر: 9374
یادداشت:

حاصل عشق مترسک به کلاغ مرگ یک مزرعه است

با رفتن یک مدیرکل، صف‌آرایی جریان‌های سیاسی آذربایجان‌غربی برای رسیدن به  قدرت و اعمال نفوذ آغاز شده است. گویا این سنت دیرینه جریان‌سازی در استان و به کرسی نشاندن فرد مورد نظر اشخاص، خیال رخت بستن از این دیار نگون بخت را ندارد.
حاصل عشق مترسک به کلاغ مرگ یک مزرعه است

سرویس فرهنگی باریش نیوز؛ با رفتن یک مدیرکل، صف‌آرایی جریان‌های سیاسی آذربایجان‌غربی برای رسیدن به  قدرت و اعمال نفوذ آغاز شده است. گویا این سنت دیرینه جریان‌سازی در استان و به کرسی نشاندن فرد مورد نظر اشخاص، خیال رخت بستن از این دیار نگون بخت را ندارد. استانی که در اکثر شاخص و سرانه‌ها رتبه‌های آخر را به خود اختصاص داده و حال و روزش همانند دریاچه‌ ارومیه نابه سامان است.
این‌بار تلاش جریان‌های سیاسی استان، در قالب دست یافتن به کرسی خالی مدیر‌کلی فرهنگ و ارشاد است.

روز آخر سال ۹۶، حجت‌الاسلام کریمی حکم بازنشستگی خود را دریافت و ارشاد آذربایجان‌غربی را بعد از 9 سال ترک نمود. همزمان با خداحافظی و حتی پیش از اعلام بازنشستگی کریمی، حرکت‌های جریان‌ساز در استان برای کسب تصدی ارشاد به نفع مهره دلخواهشان کلید خورد.

افراد مختلف با رزومه‌های کاری مرتبط و غیرمرتبط برای تصدی ارشاد‌‌ آذربایجان‌غربی وارد گود رقابتی‌شدند. در کنار این اشخاص، حامیان ریز‌ و درشت‌شان نیز شروع به تلاش کردند. تلاش‌هایی که یا در جهت حمایت از گزینه خودشان بود و یا در راستای سرکوب و تخریب رقیب.

براساس شنیده‌ها، برخی از گزینه‌های اعلام آمادگی کرده برای مدیر‌کلی ارشاد استان، عازم تهران هم شده‌اند اما نتوانستند نمره قبولی نشستن بر کرسی ارشاد آذربایجان‌غربی را به‌‌دست‌آورند.
حمایت جریان‌های سیاسی از گزینه‌های مختلف‌ به‌طور هم‌زمان، باعث شده‌است تا مقامات تصمیم‌گیرنده در انتخاب، دچار تردید شوند و اصلی‌ترین نهاد فرهنگی آذربایجان‌غربی هنوز بلاتکلیف بماند. موضوعی که حجت‌الاسلام قریشی نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی هم با تاکید بر اهمیت موضوعات فرهنگی، در دومین جلسه‌شورای اداری استان، عنوان داشت: «سرمایه‌گذاری فرهنگی نیاز اساسی آذربایجان‌غربی است». اما گویی جنگ بر سر قدرت اجازه نمی‌دهد که ارشاد استان رنگ و بوی مدیریت کار‌آمد به خود گیرد؛ مدیریتی که بتواند در این آشفته بازار شرایط استان، هم‌سو‌ و هم‌گام با سیاست‌های دولت و استان گام ‌بردارد، ضعف‌ها و کاستی‌ها را جبران کند و حداقل در یکی از شاخص‌ها باعث توسعه و اعتلای آذربایجان‌غربی شود.

کاش زمان آن برسد که فرهیختگان و دلسوزان استان وارد عمل شوند و جریان ساز‌های سیاسی استان، به جای تلاش برای رسیدن به منافع خود و یارکشی، گامی در جهت حفظ منافع استان بردارند، تا بتوانند سبب برون رفت آذربایجان‌غربی از محرومیت‌های حاکم شوند. مردم مستاصل این استان نیز رنگ و طعم داشتن مدیرانی کار‌آمد و با‌ برنامه را بچشند، مدیرانی که مایه‌ مباهات و سربلندی استان باشند و هدفشان توسعه و پیشرفت استان باشد نه حرکت در جهت منافع خود و جریان‌های سیاسی استان.

نرگس آقازاده

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید