16:13|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 03 اردیبهشت 1397 - 12:08
کد خبر: 9356
باریش گزارش می‌دهد:

نقش و سهم تولیدکننده ها از شعار حمایت از کالای ایرانی

با انتخاب شعار امسال "حمایت از کالای ایرانی"بهترین فرصت برای تولیدکنندگان ایرانی نیز فراهم شده است تا بتوانند اعتماد و حمایت مردم و مسئولان را جلب نمایند و با افزایش کیفیت و کاهش قیمت بتوانند گامی در جهت ارتقا محصولات ایرانی بردارند و مردم را نیز از خرید و حمایت خود خوشنود سازند.
نقش و سهم تولیدکننده ها از شعار حمایت از کالای ایرانی

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز؛امسال از سوی مقام معظم رهبری  سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است و امید است هم‌وطنان نیز به تبعیت از فرمایشات ایشان به مصرف کالاهای تولید داخل اقبال بیشتری نشان دهند، از سویی نیز بهترین فرصت برای تولیدکنندگان ایرانی نیز فراهم شده است تا بتوانند اعتماد و حمایت مردم و مسئولان را جلب نمایند و با افزایش کیفیت و کاهش قیمت بتوانند گامی در جهت ارتقا محصولات ایرانی بردارند و مردم را نیز از خرید و حمایت خود خوشنود سازند.

حقیقت این است که اگر مصرف کننده به این اطمینان برسد که تولید‌کننده داخلی در راستای افزایش کیفیت قدم برمی‌دارد مصمم تر به خرید و حمایت خویش از تولید داخلی اقدام می‌کند و از سویی بهره‌مندی از تولید داخلی سبب غرور و افتخار شود زیرا تولید داخلی را هم‌پای محصولات مرغوب و استانداردهای جهانی می‌بیند.

در خصوص شعار سال "حمایت از کالای ایرانی" گفت‌وگویی با نمایندگان مجلس استان داشته ایم که به قرار زیر است:

یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی است و این حمایت شروط و محدودیت زمانی دارد؛ به این صورت که به تولید کننده فرصت داده شود تا در بازه زمانی مشخص کیفیت کالا و بهره وری تولید خود را افزایش دهد و احساس نکند که حمایت‌های مردم و مسئولان همیشگی است و او می‌تواند در یک فضای انحصاری و احیانا رانتی ادامه حیات دهد.

تولیدکننده داخلی باید بداند اگر نسبت به حمایت‌های مردم از کالای داخلی بی‌تفاوت باشد و رویه تولید کالای بی‌کیفیت و قیمت بالا را در پیش بگیرد ضرر خواهد کرد و مهمترین سرمایه خود را از دست خواهد داد. دیگر آن زمان گذشته که تولید کننده فکر کند مصرف کننده محکوم به خرید کالای بی‌کیفیت اوست و هرچه به بازار می‌فرستد باید به فروش برسد.

تولید کننده داخلی باید بداند که سلیقه و ذائقه مصرف کننده مدام تغییر می‌کند و انتخاب‌هایش هم متعدد و متنوع است. مشتری حق انتخاب دارد و باید به انتخابش احترام گذاشت. تولید کننده حق ندارد به بهانه حمایت از کالای داخلی جنس نامرغوب و بی کیفیت تولید کند و آنرا به دست مصرف کننده برساند در غیر این صورت بازار را به نفع خارجی ها از دست خواهد داد.

البته باید اذعان کرد که تولید کننده داخلی هم با چالش‌های فراوانی مواجه است، وجود قوانین و مقررات دست و پا گیر، بروکراسی‌های زائد اداری، کمبود نقدیندگی، ابزار و ماشین آلات قدیمی و در کنار آن قاچاق کالا و واردات بی‌‌‌رویه کالاهایی که در داخل تولید می‌شود، همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا تولیدکننده وطنی در برابر این مشکلات کمر خم کند و دیگر نتواند به تولید ادامه دهد.

برای خروج از رکود و بازگشت رونق به بنگاه‌های تولیدی در درجه اول نیازمند حمایت واقعی دولت و مردم است. این حمایت‌ها مشروط به این است که تولید کننده کمر همت ببندد و به قواعد تولید یک کالای خوب و با کیفیت عمل نماید؛ هزینه‌‌های تولید را کاهش دهد،محصول خلاقانه و مبتنی بر نیاز مشتری ارائه دهدو بسته بندی مناسب داشته باشد تا اینکه بتواند در چرخه تولید و رقابت باقی بماند.

 

حمایت از کالای ایرانی سبب رونق اقتصادی و اشتغال جوانان می شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص شعار انتخاب شده برای امسال از سوی مقام معظم رهبری که "حمایت از کالای ایرانی" نامیده شده است گفت: بعد از اینکه انضباط اجتماعی از سوی رهبری مورد توجه قرار گرفت بحث معیشت مردم و هم وطنان نیز مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.با در نظر گرفتن معیشت مردم بحث اقتصاد مقاومتی و سپس حمایت از کالای ایرانی مطرح شد که همه این موارد در حقیقت یاری رساننده به مبحث معیشت مردم هستند.

نادر قاضی پور افزود: در حقیقت بحث حمایت از کالای ایرانی یعنی در حقیقت به صفر و حداقل رساندن واردات به کشورو افزایش حداکثری میزان صادرات می باشد تا زمینه ساز بهبود شرایط اقتصادی مردم و هم وطنان گردد

وی در پایان تاکید کرد: تنها در صورت حمایت از کالای ایرانی است که اقتصاد رونق یافته و به شکوفایی می رسد و در سایه سار این رونق وضعیت معیشت مردم بهبود یافته و منجر به تولید ملی و اشتغال جوانان می شود.

تولیدکنندگان کیفیت کالا را افزایش و قیمت را کاهش دهند

هادی بهادری گفت: تولید کنندگان نیز باید به بخش کیفیت توجه ویژه ای داشته باشند زیرا با وجود اینکه کالای خارجی مسیر طولانی را می‌گذراند و شامل عوارض و گمرک می شود باز ارزان تر از کالای داخلی است لذا بایستی تولید کنندگان داخلی نیز کیفیت را بالا برده و قیمت را پایین بیاورند

 نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: حمایت از کالای داخلی در حقیقت سبب بهبود شرایط اقتصادی کشور خواهد شد و به پشتبانه ی این امر مردم نیز از ثمرات و رشد اقتصادی آن بهره مند خواهند شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: بهبود شرایط اقتصادی نیز در حقیقت منجر به رونق اقتصادی کشور و در نهایت افزایش درآمد مردم خواهد شد.

بهادری با اشاره به میزان قاچاق کالای صورت گرفته در کشور عنوان کرد: متاسفانه نزدیک به مبلغ 20 میلیلارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود این قاچاق کالا در کنار واردات بی رویه ضربه مهلک و سنگینی را به اقتصاد کشور وارد می سازد و تبعات آن نیز درآمد و معیشت مردم را دچار ضرر و زیان می کند.

وی افزود: حتما نیاز نیست تمامی کالاها را وارد کنیم زیرا این واردات و استفاده از کالای خارجی در حقیقت یاری رساندن به کارخانه جات کشورهای خارجی و اقتصاد آنان و زیان به کارگران خودمان است  و بایستی قوانین سفت و سختی برای مقابله با این امر در نظر گرفته شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: تولید کنندگان نیز باید به بخش کیفیت توجه ویژه ای داشته باشند زیرا با وجود اینکه کالای خارجی مسیر طولانی را می گذراند و شامل عوارض و گمرک می شود باز ارزان تر از کالای داخلی است لذا بایستی تولید کنندگان داخلی نیز کیفیت را بالا برده و قیمت را پایین بیاورند .

دولت باید پرچم‌دار حمایت از کالای ایرانی باشد

روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷، با عنوان سال "حمایت از کالای ایرانی" اظهار کرد: سالهاست که مقام معظم رهبری، با اطلاعات کاملا جامع و بصورت هدفمند، در نامگذاری های سالانه، شعار های اقتصادی را مورد تاکید قرار میدهند و نقسه راه کشور و مسئولین را مشخص میکنند.

وی افزود: حمایت و مصرف از کالای ایرانی که از تلاش کارگر ایرانی و تولید کننده ایرانی ساخته میشود، حیات اقتصاد ایران را تضمین خواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ما از بیکاری، از عدم وجود رونق اقتصادی گلایه میکنیم، باید در کنار برنامه های حاکمیت برای مدیریت اقتصاد کشور، خودمون نیز از کالای ایرانی استفاده کنیم تا پایه های تولید کشور و در نهایت اقتصاد ایران قدرتمند شود.

حضرت پور گفت: نتیجه بی اعتنایی به تولید داخلی و گرایش به مارک های خارجی، تعطیلی واحد های تولیدی، بیکاری جوانان و وابستگی به خارج از کشور خواهد بود.

وی افزود: البته بخش عمده ای از بار تحقق شعار سال بر عهده تولید کنندگان است، تولید کنندگان ملزم هستند که کیفیت کالای خود را به حد مطلوب برسانند و این بسیار با اهمیت است.

حضرت پور ادامه داد: معتقدم دولت باید پرچمدار حمایت و مصرف کالای ایرانی باشد، این بسیار ناراحت کننده است که کالایی در ادارات و بخش های مختلف دولتی با مارک های خارجی خریدار شده که مشابه ایرانی آن وجود دارد.

وی گفت: من از استانداران و مدیران تقاضا میکنم که در جهت تحقق شعار سال، در بخشنامه هایی به مجموعه های زیر نظر خود، آن ها را از خریداری کالای خارجی که مشابه ایرانی آن وجود دارد را منع و با این اقدام برخورد کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید