04:10|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 02 اردیبهشت 1397 - 13:58
کد خبر: 9348
باریش گزارش می‌دهد؛

سرمازدگی و یخبندان  بهاره  107 میلیارد تومان به محصولات کشاورزی آذربایجان غربی خسارت وارد کرد

بر اساس براوردهای اولیه، سرمازدگی و یخبندان در روزهای 27 و 28 فروردین ماه سال جاری به محصولات باغی و زراعی در استان بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.
سرمازدگی و یخبندان  بهاره  107 میلیارد تومان به محصولات کشاورزی آذربایجان غربی خسارت وارد کرد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ شرایط نامناسب آب و هوایی در چند هفته اخیر خسارات سنگینی را بر پیکره کشاورزی وارد ساخته است و به نوعی درآمد اندکی که از این راه عاید کشاورزان می شد را رو به به نابودی کشانده است، حال کشاورزان در شروع فصل کشاورزی امیدهای خود را به کلی از دست داده اند و نای آن را ندارند تا بتوانند فعالیت های خود را در باغات خود از سر بگیرند، اما سوال مبهمی که در حال حاضر در ذهن ها خطور کرده و نمایانگر می شود نحوه امرار معاش باغداران و مهمتر از همه کارگرانی است که با فعالیت در باغات درآمدی را عاید خود و خانواده خود می کنند.
اسمعیل کریم‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به خسارات وارد شده بر اثر سرمازدگی و یخبندان به محصولات کشاورزی در استان اظهار کرد: افت دمایی که روزهای 27 و 28 فروردین ماه سال جاری به وجود آمد و تا منفی 2 درجه نیز شاهد کاهش دما بودیم و دمای خاک نیز تا منفی 7 درجه کاهش یافت ، سبب شد تا برخی از محصولات کشاورزی دچار آسیب شوند.
وی افزود: با توجه به بارش برف در روز گذشته و تداوم سامانه بارشی در روزهای اخیر بر اساس براورد کارشناسان پیش بینی می شود این میزان مبلغ خسارت وارده به محصولات باغی و زراعی ناشی از سرمازدگی و یخبندان  به بیش از 300 میلیارد تومان افزایش یابد که در روزهای اینده متعاقبا برآورد نهایی خسارت وارده اعلام خواهد شد.
کریم زاده تصریح کرد: از ابتدای سال جاری طبق گزارشات وصول شده از شهرستانهای استان کل خسارت مالی که از وضعیت نامناسب هوا مانند خشکسالی، طوفان ، باد و سرمازدگی  به بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان وارد شده است، در حدود یک صد و 34 میلیارد و یک صد و 15 میلیون تومان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طبق گزارشات جدید اکیپ های اعزامی برای براورد خسارت درطول فروردین ماه سال جاری از محل حوادث غیر مترقبه از جمله سیل و تگرگ در حدود 12 میلیارد و 900 میلیون تومان ، باد و طوفان 13 میلیارد و 900 تومان  و خشکسالی 104 میلیون تومان به محصولات زراعی و باغی استان خسارت وارد شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه خسارت سرما در مرحله ابتدای گلدهی محصولات باغی دانه دار استان اعم از سیب و انگور اتفاق افتاده است، برآورد نهایی خسارت پس ازمیوه دهی محصول و دیگر بررسی های میدانی تهیه و گزارش تکمیلی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید