22:25|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 02 اردیبهشت 1397 - 12:05
کد خبر: 9339
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در گفت و گو با باریش:

ثبت 11 مورد خسارت ناشی از سیلاب در استان/شبکه فاضلاب بر اساس پساب تولیدی طراحی شده است

روز گذشته در کل استان آذربایجان غربی 89 مورد خروج آب از شبکه ثبت شده است که تنها 11 مورد آن منجر به ایجاد خسارات شده است که با توجه بیمه شدن تاسیسات شبکه فاضلاب، با توجه به نظریه کارشناسی خسارت ها پرداخت خواهد شد.
ثبت 11 مورد خسارت ناشی از سیلاب در استان

رسول اکبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در خصوص مشکلات به وجود آمده پس از بارندگی های شب گذشته و امروز در استان اظهار داشت: آب گرفتگی به آب و فاضلاب شهری ندارد اما متاسفانه با توجه به اینکه شهروندان محترم در مناطق بالا دستی آب باران را به آب فاضلاب متصل می کنند که مشکلات زیادی به وجود می آید.

وی ادامه داد: در مواقع عادی هیچگونه مشکلی در فاضلاب شهری وجود ندارد و هیچ پسابی به خیابان سرریز نمی شود اما در مواقع بارانی پساب از فاضلاب ها و منازل مردم در مناطق پایین دست به بیرون درز پیدا می کند.

اکبری راه حل این معضل و مشکل را تشریح کرد: راه چاره آن است تا مردم مناطق بالادستی آب باران را به شبکه فاضلاب شهری متصل نکنند چرا که شبکه فاضلاب بر اساس پساب تولیدی طراحی شده است و نهایتا پاسخگوی 2 برابری آن است.

دیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: روز گذشته در کل استان آذربایجان غربی 89 مورد خروج آب از شبکه ثبت شده است که تنها 11 مورد آن منجر به ایجاد خسارات شده است که با توجه بیمه شدن تاسیسات شبکه فاضلاب، با توجه به نظریه کارشناسی خسارت ها پرداخت خواهد شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید