13:18|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اردیبهشت 1397 - 13:11
کد خبر: 9332
یادداشت:

هیس! کشاورزی آذربایجان جان به جان آفرین تسلیم کرد

شرایط نامناسب آب و هوایی در چند هفته اخیر خسارات سنگینی را بر پیکره کشاورزی وارد ساخته است و به نوعی درآمد اندکی که از این راه عاید کشاورزان می شد را رو به به نابودی کشانده است، حال کشاورزان در شروع فصل کشاورزی امیدهای خود را به کلی از دست داده اند و نای آن را ندارند تا بتوانند فعالیت های خود را در باغات خود از سر بگیرند.
هیس! کشاورزی آذربایجان جان به جان آفرین تسلیم کرد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ کشاورزی یکی از مهم ترین و  اصلی ترین مشاغل موجود در  آذربایجان غربی می باشد که کسر عظیمی از مردم با این شغل سخت و صد البته طاقت فرسا دست و پنجه نرم می کنند و متعاقبا درآمد بخش کثیری از مردم نیز از راه تامین می شود ولی علی رغم میل باطنی بایستی اذعان داشت که بسیار سخت می باشد که کشاورزی استان قامت خود را راست کند چرا که مشکلات عدیده و مختلفی بر سر راه کشاورزان آذربایجانی وجود دارد که امان آنان را بریده و آنان را ناچار به تحمل شرایطی اسفناک کرده است.

در چندین سال گذشته کشاورزی  مشکلات زیادی را به دوش کشیده است و حداقل توانسته به امرار معاش بسیاری از مردم رسیدگی کند اما رفته رفته کشاورزی جولانگاهی برای دلالان  و ویرانگاهی بر مال کشاورزان تبدیل شده است، در سالیان اخیر مشکلاتی همچون عدم فروش محصولات و از سوی دیگر نیز گرانی بیش از حد ملزومات کشاورزی از جمله سمومات، جعبه و... گریبان کشاورزی را گرفته است.

حال تمامی مشکلات یاد شده را که کنار بگذاریم به سرما زدگی میوه ها در روزهای اخیر می رسیم که به نوعی باعث شد تا کشاورزی استان جان به جان آفرین تسلیم کند!

شرایط نامناسب آب و هوایی در چند هفته اخیر خسارات سنگینی را بر پیکره کشاورزی وارد ساخته است و به نوعی درآمد اندکی که از این راه عاید کشاورزان می شد را رو به به نابودی کشانده است، حال کشاورزان در شروع فصل کشاورزی امیدهای خود را به کلی از دست داده اند و نای آن را ندارند تا بتوانند فعالیت های خود را در باغات خود از سر بگیرند، اما سوال مبهمی که در حال حاضر در ذهن ها خطور کرده و نمایانگر می شود نحوه امرار معاش باغداران و مهمتر از همه کارگرانی است که با فعالیت در باغات درآمدی را عاید خود و خانواده خود می کنند.

حال نوبت و زمان آن فرا رسیده است تا مسئولان مربوطه از خواب غفلت بیدار شده و اهتمامی بسی زیاد بورزند و به جای آنکه همه چیز را گل و بلبل توصیف کرده و با گشاده رویی از وضعیت مناسب و ایده آل کشاورزی لب به سخن گشایند به داد این قشر مظلوم برسند چرا که با نابودی کشاورزی از سوی بر آمار کشاورزی استان افزوده خواهد شد و سوی دیگر نیز امرار معاش افراد بسیار افراد به مخاطره خواهد افتاد.

با بررسی شرایط موجود عیان می شود که کشاورزی استان نیازمند یک احیای بزرگ است تا با  همت مسئولان و دقت کشاورزان به اوج خود بازگردد و دوباره بتواند سفره کشاورزان را رنگین سازد.

یادداشت: عرفان میرابی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید