16:41|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1397 - 10:12
کد خبر: 9320
استاندار آذربایجان غربی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد ماکو:

فلسفه ایجاد مناطق آزاد جذب سرمایه گذاری خارجی می باشد

توسعه زیرساخت ها در مناطق آزاد تنها به عملیات عمرانی ختم نشود ، بلکه باید قوانین مناطق آزاد برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاری خارجی بروز و اصلاح شود.
 فلسفه ایجاد مناطق آزاد جذب سرمایه گذاری خارجی می باشد

به گزارش خبرنگار باریش نیوز در ماکو ،محمد مهدی شهریاری در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد ماکوگفت : مهمترین هدف از ایجاد مناطق آزاد جذب سرمایه گذاری خارجی می باشد ، همانطور که چینی ها در امر با ایجاد مناطق آزاد فراوان بیش از 200 میلیار دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کردند . موضوع مهم  بعدی نیز بحث انتقال تکنولوژی می باشد که چینی ها تایوانی ها و سنگاپوری ها در این زمینه بسیار خوب عمل کردند، در بحث اشتغال نیز چینی ها برای بیش از 30 میلیون نفر در مناطق آزاد خود اشتغال پایدار ایجاد کردند که در این زمینه سرآمد محسوب می شوند. 
استاندار آذربایجان غربی در ادامه افزود : توسعه صادرات مهمترین هدف مناطق آزاد باشد، چرا که وقتی سرمایه ای جذب شد و تولید ایجاد شد در نتیجه گام و هدف بعدی این مناطق باید صادرات باشد. همچنین  با توجه به محدودیت های بسیار زیادی که در کشور داشتیم همانند مشکلات اقتصادی ، جنگ 8 ساله ، تحریم ها  و ..  متاسفانه مناطق آزاد ما به  اهداف اصلی تعیین شده خود نرسیده اند که امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد تحقق این اهداف باشیم . 
وی در ادامه افزود : حل و فصل موضوع افزایش عوارض خروج از کشور در اختیار استانداری نمی باشد و این تصمیمی است که توسط نمایندگان محترم مجلس صورت گرفته است  و باید اصلاح شود . با توجه به ضرورتی که ایجاب میکند و پیگیری های که ما خواهیم کرد، نمایندگان متممی بیاورند که بحث مرزنشینان و ایرانیان خارج از کشور در این قانون مورد توجه قرار گیرد. در این قانون یک اشتباه فاحشی صورت گرفته است که برای ایرانیان خارج از کشور نیز این عوارض لحاظ شده است ، این در حالی است که ایرانیان خارج از کشور همراه خود ارز وارد کشور می کنند که با اعمال قانون جدید ، این امر سبب تحمیل هزینه های اضافی برای ایرانیان خارج از کشور و در نتیجه کاهش ورود ارز و پول به کشور خواهد شد. 

شهریاری خاطرنشان کرد : زیر ساخت های مناطق آزاد تنها به بحث های فیزیکی و عمرانی ختم نمی شود بلکه باید با قانون گذاری های صحیح و تسهیل امور برای سرمایه گذاری های خارجی ، قوانین مناطق آزاد بروز و اصلاح بشود تا برای هجوم سرمایه گذاری های خارجی به این مناطق مشوقی باشد 
استاندار آذربایجان غربی در پایان گفت : بنده به نوبه خود از برادر گرانقدر آقای حسین فروزان که در شرایط سخت امروز کشور تلاش های زیادی انجام داده و موفقیت های زیادی را در منطقه آزاد ماکو کسب کردند تشکر میکنم و ایدوارم که انتخاب بجا و شایسته آقای سلیمانی به این سمت شاهد پیشرفت روز افزون منطقه آزاد ماکو باشیم . 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید