13:01|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1397 - 06:54
کد خبر: 9277
رئیس کل سازمان دامپزشکی استان آذربایجان غربی در گفت و گو با باریش:

تب مالت انسانی یا بروسلوز دامی در استان شیوع نداشته و روند آن رو به کاهش است

سال گذشته جمعیت انسان های مبتلا به تب مالت برابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی کاهش یافته، چون جمعیت بروسلوز دامی کمتر شده است.
تب مالت انسانی یا بروسلوز دامی در استان شیوع نداشته و روند آن رو به کاهش است

کامیار داهیم رئیس کل سازمان دامپزشکی استان آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص شیوع بیماری تب مالت گفت: به هیچ وجه تب مالت انسانی یا بروسلوز دامی در استان شیوع نداشته و روند آن رو به کاهش است.
وی در ادامه افزود: سال گذشته جمعیت انسان های مبتلا به تب مالت برابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی کاهش یافته، چون جمعیت بروسلوز دامی کمتر شده است، دلیل اصلی این کاهش ایمن سازی و واکسیناسیون تمام جمعیت دامی استان بر علیه بیماری بروسلوز در استان انجام گرفته است.
رئیس کل سازمان دامپزشکی بیان کرد: امسال نیز ایمن سازی جمعیت دام سبک مانند گوسفند و بز انجام می گیرد، درحال حاضر نیز واکسن بروسلوز و تب برفکی در حال انجام است، تب برفکی همچنان وضعیت استان کنترل شده و در 26 فروردین ماه واکسیناسیون تب برفکی در دام های بزرگ استان انجام می پذیرد.
کامیار داهیم تصریح کرد: به مدت یک ماه جمعیت دامی استان بر علیه بروسلوز و تب برفکی ایمن شده می شود، 50 درصد جمعیت دام واکسینه شده و 50 درصد نیز تا آخر فروردین کامل می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید