12:50|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1397 - 01:01
کد خبر: 9273
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با باریش:

کنترل گمرکات با حساسیت بیشتری صورت پذیرد/ دولت با تصویب تعرفه های مناسب واردات کالا را کنترل کند

مسئولین و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی باید با وضع قوانین متناسب واردات بیش از حد کالا از مبادی رسمی را کنترل کنند.
دولت با تصویب تعرفه های مناسب واردات کالا را کنترل کند

حجت الاسلام  و المسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، گفت:  یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی  حمایت از کالای ایرانی و جلوگیری از واردات بی رویه کالا از مبادی رسمی به کشور است از این رو مسئولان و کارگزاران دولتی باید نظارت دقیق تری بر گمرکات و مرزهای رسمی کشور داشته باشند.

وی بیان کرد: با هیچ منطقی سازگار نیست که کالاهای غیر ضروری که مشابه آن هم در داخل و حتی باکیفیت بهتر تولید می شود از خارج وارد شود.

حجت الاسلام شبستری افزود:  ما منکر واردات کالا نیستیم ولی باید با حساب و کتاب بیشتری باشد تا به اقتصاد کشور لطمه ای نزند چرا که امروز تولیدات ایرانی بی نظیرندو باید مورد توجه قرار گیرند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز کالاهای ایرانی بی نظیرند ولی مورد توجه قرار نمی گیرند  چرا که مردم از کالاهای مشابه خارجی که در داخل نیز یافت می شود استقبال نمی کنند و مصرف کالای خارجی را ترجیح می دهند از این رو باید مسئولان و کارگزاران حکومتی و نظامی با تصویب تعرفه ها و قوانین مناسب واردات را کنترل کنند.
این نماینده مردم استان  در خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر می خواهیم تولید زیاد شود، تولید کننده و کارگر ایرانی شاغل و کشور پیشرفت کند راه این است که واردات کالای خارجی بی رویه و بدون ضابطه نباشد و مرزها و مبادی رسمی تحت نظارت دقیق مسئولان باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید