14:36|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1397 - 00:32
کد خبر: 9266
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت وگو با باریش:

دولت با کاهش قیمت انرژی تولید شده از زباله‌ها به 390 تومان سبب شد تا سرمایه گذاران در این زمینه ضرر کنند

شورای اسلامی شهر ارومیه به طور مداوم پیگیر جمع آوری زباله‌های این شهر و تولید انرژی از آن بود ولی دولت با کاهش قیمت انرژی تولید شده از زباله‌ها به مبلغ 390 تومان سبب ضرر دیدن سرمایه گذاران شد و عملاً این کار انجام نشد
کاهش قیمت انرژی تولید شده از زباله‌ها به 390 تومان وضرر دیدن سرمایه گذاران

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، با اشاره به پیگیری‌های شورای اسلامی شهر ارومیه در ارتباط با جمع آوری زباله‌های شهری و تولید انرژی از آن اظهار کرد: از دور چهارم شورای اسلامی شهر ارومیه به صورت مداوم موضوع جمع آوری زباله‌ها و تولید انرژی از آن مورد بحث و پیگیری بود تا برای دفن زباله ازروش‌های روز دنیا استفاده شود و بتوان از زباله انرژی تولید کرد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه بیان کرد: برخی از افراد از ارومیه به همین منظور بهکشورهای خارجی رفته و از کارخانه‌های تولید انرژی از زباله‌ها بازدید کردند تا بابررسی‌های لازم بتوانند در ارومیه نیز این تکنولوژی‌ها را ایجاد کنند.

وی افزود: قبلاً قیمت انرژی استحصال شده از زباله توسط دولت با میزان 537 تومان تعیین شده بود ولی بعداً قیمت آن را به 390 تومان کاهش داد که سبب ضرر دیدن سرمایه گذارشد و شرکت‌ها دیگر پیگیر این مسئله نشدند.

خلیل پور گفت: اخیراً موردی در ارتباط با دفن زباله‌ها بررسی و مطرح شد که شرکتی زباله‌ها راجمع آوری کرده و می‌برد و ما نیز خواهان آن هستیم که زباله‌ها به صورت بهداشتی دفن شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: اگر کارخانه استحصال زباله در ارومیه ایجاد شود برای جوانان می‌توان شغل ایجاد کرد ولی این کار انجام نشده و در حال حاضر کارخانه بستهبندی زباله و انتقال آن را پیگیر هستیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید