11:10|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1397 - 04:52
کد خبر: 9256
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو گفت :

فنس کشی 5 کیلومتری در منطقه آزاد ماکو/ فاز بعدی فنس کشی طی دو سال آینده انجام می شود

یکی از دلایل اجرایی نشدن فنس کشی در منطقه آزاد ماکو تا به امروز بحث ادغام یا عدم ادغام شهرستان چالدران به محدوده منطقه آزاد ماکو بود
آغاز عملیات فنس کشی محدوده منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرنگار باریش نیوز در ماکو، حسین فروزان در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم کلنگ زنی اجرای فنس کشی منطقه آزاد ماکو گفت: قانون مناطق آزاد اجبار کرده است که هر منطقه موظف به فنس کشی محدوده و اعلام حدود آن منطقه است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود : فنس کشی و مشخص کردن محدوده منطقه‌ای آزاد ماکو را از اولویت های پروژه های منطقه آزاد ماکو می باشد که یکی از دلایل به طول انجامیدن اجرای عملیات فنس کشی در این منطقه بحث ادغام یا عدم ادغام شهرستان چالدران به محدوده منطقه آزاد  ماکو بود که با اجرایی شدن عملیات فنس کشی، دیگر الحاق سایر شهرها به محدوده منطقه آزاد ماکو امکان پذیر نخواهد بود.

وی در ادامه افزود : منطقه آزاد ماکو با وسعت ۵ هزار کیلومتر مربع بزرگترین منطقه آزاد کشور می باشد که فاز اول فنس کشی در این منطقه ۵ کیلومتر خواهد بود.

حسین فروزان خاطرنشان شد : آغاز عملیات اجرایی فاز بعدی این پروژه طی دو سال آینده صورت خواهد گرفت که از فواید فنس کشی در محدوده منطقه آزاد ماکو می توان به پیشرفت چشمگیر در صنعت اشاره کرد که این امر تنها با حمایت مردم و مسئولین از سرمایه گذار در جهت حضور در این منطقه تحقق خواهد یافت.

وی در تشریح مزیتهای فنس‌کشی در این منطقه آزاد ادامه داد: افرادی که می‌خواهند بدون ویزا وارد مناطق آزاد شوند فنس کشی در آن منطقه نقش اساسی را ایفا می کنند.

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو افزود : از معایب فنس کشی در این منطقه می توان به هزینه های بالا در  نگهداری این فنس و گیت ورودی  برای سازمان اشاره کرد که از  محل اعتبارات سایر پروژه‌هایی که در راستای عمرانی و آبادانی منطقه خرج خواهد شد کاسته و به این بحث اختصاص داده خواهد شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید