10:32|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1397 - 23:35
کد خبر: 9231
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی :

پیگیری مطالبات رهبری و موضع گیری در برابر کوتاهی های مسئولان از اولویت های اصحاب رسانه باشد

با توجه به اینکه کار رسانه حساس و خطرناک است باید در مسیر درست و خط دهی شود تا بتواند در جامعه و تنویر افکار عمومی موثر واقع شود.
لزوم پیگیری مطالبات ارومیه و موضع گیری در برابر کوتاهی مسئولان توسط اصحاب رسانه ها

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در دیدار  با اصحاب رسانه، گفت: مساله رسانه و اطلاع رسانی یکی از اساسی ترین مباحث است که فضای عمومی جامعه را اداره می کند و موثر در شکل گیری فرهنگ است.

وی بیان کرد:  فیلم پایتخت با نمایش صحنه هایی از سوریه، تاثیری عمیقی از  تکفیری ها را نشان داد و یا در برخی از سکانس ها اعتراض کردند و سریع تغییر یافت که اینها نشاندهنده تاثیر رسانه هاست.

 امام جمعه ارومیه با اشاره به حساسیت کارهای رسانه ای اظهار کرد: کار رسانه ای حساس و خطرناک است که اگر در مسیر صحیح و درست باشد تاثیر مثبت خواهد داشت و ذخیره آخرت خواهد بود اما اگر دقت نشود و موازین شرعی و دینی رعایت نشود امنیت و ارامش جامعه را برهم زده و خسارت اخروی را به دنبال خواهد داشت.

خطیب جمعه ارومیه  تصریح کرد: اگر اصحاب رسانه بتواند مطالبات رهبری را در طول سال به صورت های مختلف بیان کرده و در خصوص کوتاهی های دستگاهها موضع گیری کرده و مطالبه گری کنند، تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: در مواردی بخاطر سستی رسانه ها، بیانات و مطالبات مقام معظم رهبری، از سوی مسولان نقل مجالس می شود اما بعد از مدتی زمین می ماند.

* در نشر معروفات و جلوگیری از منکرات رسانه میتواند موثر واقع شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اذعان کرد: رسانه می تواند کارهای عظیمی را انجام دهد بنابراین معروفات را تبلیغ کنید چراکه  اشاعه معروفات از طریق رسانه از سخنرانی موثرتر واقع می شود.

وی افزود: در جامعه ای زندگی می کنیم مطالب باطل را در قالب زیبا بیان میکنند و مردم آن را گوش میکنند که در قران نیز به این مورد اشاره شده است.

امام جمعه ارومیه گفت: برای مثال سگ را عین نجس است به عنوان نماد تمدن و شخصیت معرفی کرده اند تا جایی که مسلمانان آن را در کنار خود نگه داشته و با آنها غذا می خورند.

وی تشریح کرد: ما کم کاریم، خوب کار نمی کنیم درحالیکه مطالب خوب داریم که اگر آنها را در قالب زیبا و مردم پسند بیان کنیم بسیار اثرگذار خواهد بود که  جایگاه نظام، انقلاب و تفکر انقلابی از حمله آنهاست.

*قبل از انتشار خبر از صحت و سقم مطالب اطمینان حاصل کنید.

وی یاد آور شد: بسیار مواظبت کنید، در مواردی مطالبی که صحت ندارد به صورت وسیع پخش شده و ابروی افراد خدشه دار می شود.

خطیب جمعه ارومیه ادامه داد: در مواردی که یقین نداشتید مطالب را منتشر نکنید چراکه تبعات فردی و اجتماعی بسیاری دارد و باعث از بین رفتن آبروی افراد می شود.

وی همچنین بیان کرد: انتشار مطالب کذب و دروغ، شخصیت و ابروی افراد را خدشه دار می کند که باید روز قیامت پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: اگر به سفارشات دینی در خصوص عدم غیبت، افترا و تهمت عمل کنیم رسانه هایی بالنده خواهیم داشت که باعث سعادت دنیوی و اخروی می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید