13:44|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1397 - 20:41
کد خبر: 9229
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با باریش:

لزوم جلوگیری از نشست زمین در حوضه آبریز دریاچه ارومیه/ اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه کارشناسی شده نیست

اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه کارشناسی شده نیست و اصلا به مسئله نشست زمین توجهی ندارد و باید به کشاورزان اجازه داد زمین های خود را آبیاری کنند تا تزریق طبیعی حفره های داخل زمین انجام شده و از نشست زمین جلوگیری شود
لزوم جلوگیری از نشست زمین در حوضه آبریز دریاچه ارومیه

نادر قاضی پور در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در ارتباط با ستاد احیای دریاچه ارومیه و عملکرد این ستاد اظهار کرد: اقدامات و بحث ستاد احیای دریاچه ارومیه کارشناسی نیست و این ستاد برای مرگ آذربایجان تلاش می‌کند و به مسئله نشست زمینی اصلاً توجه نمی‌کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ایران بیان کرد: ما باید به کشاورزان آذربایجان غربی اجازه آبیاری زمین‌هایشان را بدهیم تا تزریق طبیعی حفره‌های داخل زمین انجام شود و با نشست زمین مواجه نشویم.

وی با اشاره به نشست زمین در البرز تصریح کرد: بزرگ‌ترین نشست زمین در ایران در البرزرخ داده که در برخی مناطق این استان بالای نیم متر و ذر برخی مناطق به میزان یک متر و بهطور متوسط به میزان 25 سانتی متر نشست داشته‌ایم.

قاضی پور در ارتباط با نشست زمین در نیروگاه شیراز که در سال‌های اخیر رخ داده بود افزود: اولین نشست در شیراز اتفاق افتاد و پس از بررسی‌هایی معلوم شد که آب‌های زمینی پایین رفته‌اند و سبب خالی شدن حفره‌های داخلی شده و در نتیجه جمع شدن خاک و نشست زمین را در پی داشت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به لزوم جلوگیری از نشست زمین در آذربایجان غربی اظهار کرد: ما باید از الان تلاش و مبارزه کنیم که به بهای احیای دریاچه ارومیه، نشست زمین را به نسل‌های آینده و ملت تحمیل نکنیم چراکه ممکن است که با خشکسالی مبارزه کنیم ولی نمی‌توان با نشست زمین مبارزه کرد

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید