10:02|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1397 - 03:30
کد خبر: 9211
کارشناس پزشکی در گفت‌و‌گو با باریش:

آنفولانزا بیماری خطرناک و دردسرسازاست

آنفلوآنزا یک بیماری به شدت واگیردار است و معمولا بین یک تا چهار روز طول می‌کشد تا اولین نشانه‌های آن ظاهر شود.
آنفولانزا بیماری خطرناک و دردسرساز

بیماری یکی از نام های آشنایی است که هر یک از ما کم‌و بیش آن را تجربه کرده ایم حال برخی از بیماری ها همه گیر و فراگیر تر است و شاید در طول سال چند بار برای فرد پیش بیاید. از جمله این بیماری ها میتوان به آنفولانزا اشاره کرد که بی تردید می توان گفت از کوچک به بزرگ همه این بیماری را تجربه کرده اند لذا برای آشنایی با این بیماری مصاحبه ای با اعلم رضائیه کارشناس پزشکی داشته ایم که تقدیم خوانندگان باریش نیوز می شود.


اعلم رضائیه کارشناس پزشکی در گفت‌و‌گو با سرویس سلامت باریش نیوز گفت: آنفلوآنزا یک بیماری به شدت واگیردار است و معمولا بین یک تا چهار روز طول می‌کشد تا اولین نشانه‌های آن ظاهر شود. 

کارشناس پزشکی با اشاره به اینکه  آنفلوآنزا و سرماخوردگی هر دو از عفونت‌های ویروسی واگیردار در دستگاه تنفسی هستند افزود:  هرچند که نشانه‌های آنها شبیه به هم است اما عوارض ناشی از آنفلوآنزا شدیدتر ظاهر می‌شود. اگرچه سرما خوردگی می‌تواند تا حدی شما را کم انرژی کند، اما گاهی آنفلوآنزا باعث می‌شود حتی نتوانید از تخت پایین بیایید و ممکن است برای چند روز متوالی دچار تب، خستگی مفرط، سردرد، درد ماهیچه ای و ضعف عمومی شوید.

وی ادامه داد: آنفلوآنزای حاد می‌تواند منجر به بیماری‌های خطرناکی مانند ذات‌الریه شود و زندگی فرد را به خطر بیندازد. بنابراین اگر تنگی تنفس پیدا کردید حتما به پزشک‌ مراجعه کنید. 

 رضائیه در خصوص پیشگیری از این بیماری گفت: ویروس آنفلوآنزا به سادگی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. هر زمان که فرد بیمار در مسیر شما عطسه یا سرفه ‌کند، ممکن است به آن مبتلا شوید.

 وی ادامه داد: علاوه بر این احتمال دارد با لمس سطوح مختلف مثل میز و … ویروس آنفلوآنزا به دست‌تان بچسبد. درواقع این ویروس می‌تواند تا هشت ساعت روی سطوح دوام بیاورد. وقتی سطح آلوده را لمس می‌کنید و بعد دستان‌تان را به چشم، بینی یا دهان خود می‌زنید ویروس‌ها و میکروب‌ها را مستقیم به درون بدن‌تان می‌فرستید. دقیقا به همین دلیل است که شستن مداوم دست‌ها بسیار مهم است. 

کارشناس پزشکی خاطر نشان کرد: به کمک واکسن آنفلوآنزا هم می‌توانید ازابتلا به بعضی از انواع آن پیشگیری کنید. زمان ایده‌ال برای واکسن زدن اوایل پاییز است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید