14:42|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1397 - 00:47
کد خبر: 9200
یادداشت:

ترکیه اصلی ترین مقصد گردشگری خارجی ایرانیان/گردشگری ایران نیازمند تدبیر دولت و فرهنگ سازی بین ملت است

سفر به ترکیه با وجود تمامی افزایش قیمت عوارض و ارز باز ایرانیان را از ایرانگردی دور کرده و با تمام وجود مشتاقانه در تلاش برای سفر به ترکیه بودند و آن نیز درست در سالهایی که به عنوان اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی شناخته شده است.
ترکیه اصلی ترین مقصد گردشگری خارجی ایرانیان

سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ امسال نیز همانند سالهای پیش و شاید بیش از آن ازدحام در مرز رازی و بازرگان و خیل عظیمی از مسافرانی که عازم سفر به ترکیه بودند نشاندهنده توجه ویژه ایرانیان به ترکیه داشت.

سفر به ترکیه با وجود تمامی افزایش قیمت عوارض و ارز باز ایرانیان را از ایرانگردی دور کرده و با تمام وجود مشتاقانه در تلاش برای سفر به ترکیه بودند و آن نیز درست در سالهایی که به عنوان اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی شناخته شده است.

براساس گزارشات در سال 2017 میلادی نزدیک به ششصد هزار ایرانی از شهر وان ترکیه دیدن کرده اند.

یک حساب سرانگشتی و محاسبه کردن اینکه هر ایرانی اگر بخواهد تنها 2 میلیون در ترکیه هزینه کند میزان هزینه به چه اندازه خواهد رسید و این درست زمانی است که باید انگشت حسرت در دهان گذاشت و با حیرت تنها نگریست. براساس این آمار می توان بی تردید گفت ترکیه اصلی ترین مقصد گردشگری خارجی ایرانیان بوده است.

سوال دیگری که پیش می آید چه چیزی سبب شده است که ایران که سرشار از جاذبه های گردشگری، طبیعت زیبا و بکر است نتوانسته علاوه بر جذب گردشگر خارجی حتی مردم دیار خود را نیز ترغیب به گردشگری داخلی نماید.

شاید بتوان گفت عمده مشکلی که سالیان اندی است گریبانگیر کشورمان شده است نگاه تک بعدی به جاذبه ها است زیرا صرف توجه به بنا نمی تواند به تنهایی برای جذب گردشگر سودمند باشد زیرا کشور ایران مملو از جاذبه های گردشگری طبیعت بکری است که نیاز به توجه و فرهنگ سازی دارد.

سفر به ترکیه و تمایل به آن شمشیر دو لبه ای است که هر دو سوی آن به ضرر ایران است در یک سوی آن مسئولین قرار دارند که بایستی زمینه ای را برای جذب گردشگر فراهم کنند زیرا متاسفانه نبود زیر ساخت ها، هزینه بالای هتل ها، عدم توجه به طبیعت بکر و فرهنگ و اقوام مختلف مشکل ساز شده است.

در سوی دیگر این شمشیر مردم قرار دارند که نیاز به فرهنگ سازی برای حمایت از اقتصاد کشور است زیرا مبالغی که در کشورهای دیگر هزینه می شود می تواند در ایران صرف و قدمی در جهت حمایت از تولید داخلی باشد زیرا متاسفانه این عدم توجه به کالای داخلی و حمایت از تولید کننده سبب برشکستگی تولید کنندگان داخلی و بنگاه های کوچک و بزرگ اقتصادی شده است و این ضربه عظیمی را به کشورمان وارد ساخته است.

امید داریم با تدبیر دولت و فرهنگ سازی بین ملت چاره ای برای این مشکل شود البته ناگفته نماند جاذبه های ترکیه و امتیازاتی که قائل شده است در جذب گردشگران ایرانی بی نتیجه نبوده است بس باید مقداری دیدگاه خود را تغییر دهیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید