08:03|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1397 - 03:51
کد خبر: 9190
امام جمعه تکاب در گفت و گو با باریش:

تکاب قطب تولید طلای کشور است / نسیم بی مهری و بی تدبیری مسئولان به مشکلات تکاب می وزد

با توجه به اینکه شهرستان تکاب یکی از قطب های حمایتگر اقتصاد داخلی کشور ولی مشکلات این شهرستان مورد بی مهری مسئولان استانی واقع شده و هیچ عزم جدی برای حل مشکلات تکاب توسط مسئولان وجود ندارد.
 نسیم بی مهری و بی تدبیری مسئولان به مشکلات تکاب می وزد

حجت الاسلام عیسی برادری امام جمعه تکاب در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز  با اشاره به مشکلات موجود در این شهرستان گفت:  متاسفانه مشکلاتی که در شهرستان موجود است مورد بی مهری مسئولان واقع شده و هیچ عزم و اراده ای برای حل این مشکلات از سوی مسئولان استانی دیده نمی شود.

وی با اشاره به دو معدن طلای زرشوران و آق دره  بیان کرد: با وجود اینکه تکاب دو معدن طلای زرشوران و آق دره را در دل خود دارد باید توسعه ی بیشتری پیدا می کرده با توجه به این موضوع هم که اکنون تکاب صنعتی شده و باید آثار آن در شهرستان دیده شود ولی به جای آن رنگ و بوی عقب ماندگی به مشام می آید.

 حجت الاسلام برادری ادامه داد:  با توجه به وجود این دو معدن طلا ، شهرستان تکاب می تواند قطب طلا نامیده شود.
 شمش هایی که از این معادن استحصال می شود با هزینه های گزاف به تهران ارسال می شود. آیا بهتر نیست به جای ارسال به تهران در داخل  شهر مردم تولیدی طلا داشته باشند؟ و این شهر مرکز تولید طلا و زیورآلات شود؟ 

امام جمعه تکاب با اشاره به دیگر مشکل شهرستان تکاب که از نبود جاده های استاندارد رنج می برد،تصریح کرد:  تنها مشکل شهرستان تکاب به بخش معادن طلا مربوط نمی شود بلکه جاده ها و محورهای مواصلاتی بالاخص تکاب - شاهیندژ از نبود زیر ساخت های مناسب و عدم رسیدگی مسئولان رنج می برد.

وی ادامه داد: زیبنده شهرستان تکاب  نیست که در دل خود یکی از آثار بزرگ تاریخی کشور را (تخت سلیمان)  داشته و جاده ها و محورهای مواصلاتی مناسبی نداشته باشد .

حجت الاسلام برادری گفت: روزانه بیش از 300 تریلر سنگین برای حمل مواد معدنی و سنگ ها از جاده ها ی این شهرستان تردد می کنند خب معلوم است که جاده ها دیگر رمقی نداشته باشند و نداشتن رمق در جاده ها سبب اذیت گردشگران، مردم و مسافران می شود.
 به دلیل این موضوعات اکثر مسافران و گردشگران می گویند به دلیل نبود جاده مناسب بار آخری است که به تکاب سفر می کنیم! چرا مسئولان کاری نمی کنند؟

وی خاطر نشان کرد: باید به این شهر که دارای چنین پتانسیل ها و ظرفیت های عظیم اقتصادی نیز هست رسیدگی شود  و نفعی که این شهرستان به کشور می رساند، در مقابل از طرف دولت و مسئولان هم به آن نگاه ویژه ای بشود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید