02:12|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1397 - 01:25
کد خبر: 9189
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با باریش:

سال 97 سال شکوفایی برای شهرستان ارومیه خواهد بود/ مهمترین طرح مورد بهره برداری حمل و نقل ریلی می باشد

در صورت ایجاد ایستگاه قطار مهمترین طرح مورد بهره برداری در سال 97 حمل و نقل ریلی و پایانه مسافربری و گمرک خواهد بود.
مهمترین طرح مورد بهره برداری حمل و نقل ریلی می باشد

سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، گفت: ان شاءالله به حول و قوه الهی سال 97 سال شکوفایی برای شهرستان ارومیه  خواهد بود که در آن شاهد افتتاح برخی از طرح ها و پروژه های نیمه تمام خواهیم بود.

وی بیان کرد: مهمترین طرح مورد بهره برداری در سال 97 در صورت ایجاد ایستگاه قطار  به همراه گمرک و پایانه مسافربری می باشد که  برای ارومیه ارزش و اعتبار جدیدی می دهد.

بهادری افزود:  اگر به بحث توسعه راه ها و محورهای مواصلاتی ورود کنیم امسال بزرگراه ارومیه - سرو چهار بانده می شود تا از جاده مرزی مناسبی برخوردار باشیم.

وی اظهار کرد: پایانه مرزی و مسافربری سرو امسال به اتمام می رسد  و همچنین توانستیم برای ورزشگاه 15 هزار نفری کسب بودجه و اعتبار کنیم  که ان شا ءالله آن هم امسال به بهره برداری می رسد.

بهادری در خصوص منطقه ویژه اقتصادی اذعان کرد: منطقه ویژه اقتصادی امسال و پس از به نتیجه رسیدن عملیاتی می شود  .

نماینده مردم ارومیه  در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ورود بودجه قطار سریع السیر به لایحه بودجه سال 97 یک اتفاق بزرگ بود.
همچنین این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی خاطر نشان کرد: با سعی و تلاش فراوان برای حل مشکلات حوزه کشاورزی در حوزه صادرات سیب ، سهم قابل توجهی سیب صادر شد در حالیکه هنوز برخی از مشکلات این حوزه پابرجاست.

وی با اشاره به توقف 10 ساله احداث کشتارگاه صنعتی گفت: با پیگیری هایی که انجام شد بعد از توقف 10 ساله ساخت و احداث کشتارگاه صنعتی شروع شده و امسال به پایان می رسد.

بهادری با اشاره به توسعه گمرکات و پایانه سرو افزود:  با نصب دستگاه  X-RAYدر پایانه مرزی سرو و افزایش ترددات به مرز نسبتا فعالی تبدیل شده که تاثیر به سزایی در تجارت و ترانزیت کالا  شهرستان ارومیه خواهد داشت به همین دلیل است که می گویند در توسعه ی اقتصادی ارومیه مرز سرو موثر است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بحث فاینانس خارجی برای احیای دریاچه ارومیه  که توسط رئیس جمهوری هم مورد استقبال قرار گرفته بود مطالعات آن انجام گرفته و در حال رایزنی می باشد و لایروبی های آن انجام شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید