14:01|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1397 - 01:29
کد خبر: 9170
رئیس اداره میراث فرهنگی ماکو در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز در ماکو گفت :

کاخ سردار ماکو دومین مقصد پربازدید استان با بیش از 15 هزار نفر بازدید

کاخ سردار ماکو با افزایش ۳ هزار نفری بازدیدها نسبت به پارسال با ۱۵ هزار نفر بازدید بعد از مجموعه تخت سلیمان تکاب در رتبه دوم استان قرار گرفت.
کاخ سردار ماکو دومین مقصد پربازدید  استان با بیش از 15 هزار نفر بازدید

خورابلو رئیس اداره میراث فرهنگی ماکو در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز در ماکو گفت : امسال شاهد افزایش قابل توجه آمار استقبال و بازدید مسافران و گردشگران از آثار تاریخی ماکو با روبرو بودیم. 
وی افزود : کاخ سردار ماکو با افزایش ۳ هزار نفری بازدیدها نسبت به پارسال با ۱۵ هزار نفر بازدید بعد از مجموعه تخت سلیمان تکاب در رتبه دوم استان و  مجموعه اوراتوری فرهاد دامی با ۵ هزار بازدید بعد از قره کلیسای چالدران در رتبه چهارم پربازدید ترین امکان تاریخی استان قرار گرفته اند، همچنین مجموعه قلعه قبان ماکو با ۴ هزار نفر بازدید طی ایام نوروز با استقبال خوب مسافرین و گردشگران روبرو بوده است.


وی افزود : امسال با وجود تعمیر و مرمت کاخ موزه باغچه جوق و علی رغم وجود محوطه کارگاهی ، برای رفاه حال مسافرین و گردشگران محوطه کاخ سردار بدون دریافت ورودیه در معرض بازدید عموم قرار گرفته بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد : امسال جهت حمایت از بخش های خصوصی اسکان و سرمایه گذاران این بخش  چادرهای اسکانی هلال احمر جمع آوری شده بود که با افزایش 4/98 درصدی اسکان در ماکو روبرو بودیم . 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید