09:55|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1397 - 22:47
کد خبر: 9160
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با باریش:

۱۲ فروردین روز به بار نشستن خونهای شهدای انقلاب/مشارکت مردم و برگزاری رفراندوم نشان از تدبیر امام راحل داشت

دلیل اهمیت روز ۱۲ فروردین به سبب تدبیری است که امام راحل به کار بستند و با وجود اینکه اکثریت مردم موافق امام خمینی ره و اندیشه های ایشان بودند باز خواستار مشارکت مردم در نظام جمهوری اسلامی شدند.
۱۲ فروردین روز به بار نشستن خونهای شهدای انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز گفت:  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی با تدبیری که اندیشیدند از مردم خواستند به جای رژیم شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی از طریق رفراندوم رای دهند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: همچنین در آن زمان این مسئله نیز مطرح بود که نظام برپایه جمهوری قرار بگیرد یا جمهوری دموکرات و یا موارد دیگر که حضرت امام فرمودند ما جمهوری اسلامی قرار می دهیم و از این پایه نه فراتر و نه کمتر می رویم این موضوع  اعلام و انتخابات برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اظهار کرد: روز 12 فروردین  با 98.2 رای آری مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران نتیجه انتخابات آشکار شد و به جای رژیم منحوس پهلوی نظام جمهوری اسلامی ایران روی کار آمد.


وی گفت: روز 12 فروردین از آن پس به نام روز جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در خصوص اهمیت ۱۲ فروردین گفت: دلیل اهمیت این روز به سبب  تدبیری است که امام راحل به کار بستند و با وجود اینکه اکثریت مردم موافق امام خمینی ره و اندیشه های ایشان بودند باز خواستار مشارکت مردم در نظام جمهوری اسلامی شدند.

  وی افزود: خود بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران  ۱۲ فروردین را از بزرگترین عیدهای  مردم ایران دانسته  است‌.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به اینکه در ۱۲ فروردین خون شهدا و تلاش های مردم در طی سالیان متمالی به ثمر نشست خاطر نشان کرد: هرساله به این مناسبت در 12 فروردین مساجد به عنوان پاسداری از  روز مراسمی برگزار می شود.
 
وی در پایان گفت: تمام شهدایی که با نثارخونشان درخت انقلاب را به بار نشاندند و بارور کردند والاترین درجات را از خداوند متعال خواستاریم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید