07:28|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1397 - 04:07
کد خبر: 9157
امام جمعه نقده در گفت و گو با باریش:

جمهوری اسلامی ایران بر دو پایه اسلامیت و جمهوریت استوار است

محتوای نظام بر پایه مبانی دینی و توحیدی و سیره پیامبراکرم و سیره معصومین و معارف قرآن و شکل و ساختار شکلی حکومت بر پایه جمهوریت و رای مردم است.
جمهوری اسلامی ایران بر دو پایه اسلامیت و جمهوریت استوار است

حجت الاسلام والمسلمین محمد حیدری زاد امام جمعه نقده در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز در خصوص روز ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: 12 فروردین سالروز تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام رحمته الله علیه و با همت مردم شریف اسلامی می باشد.
وی در ادامه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر دو پایه اسلامیت و جمهوریت استوار است، یعنی محتوای نظام بر پایه مبانی دینی و توحیدی و سیره پیامبراکرم و سیره معصومین و معارف قرآن و شکل و ساختار شکلی حکومت بر پایه جمهوریت و رای مردم است، حقیقت این است که حضرت امام در تاسیس نظام جمهوری اسلامی اساس را بر آرای مردم قرار داد.
امام جمعه نقده توضیح داد: 12 فروردین با رای قاطع 3/98 درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی که نظامی بر پایه اصل ولایت فقیه استوار است رای دادند، شاید هیچ نظامی در دنیا نباشد که ضریب مردم سالاری و تکیه بر رای مردم به این اندازه والا باشد، علت این مردم سالاری این است که فقط قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 3 بار رفراندوم برگزار شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حیدری زاد تصریح کرد: این حرکت نشان از احترام رهبری نظام بر آرای مردم است، علت اصلی دشمنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی بر دو اصل اساسی که به هیچ وجه قابل معامله نیست، یعنی همان نظام ولایی که پیامبر برپا کرد و در دوره غیبت کبری نظام ولایی و در راس آن ولی فقیه جامع الشرایط قرار گرفته است، رهبر معظم انقلاب به نظام ولایی تاکید نموده و اساس این پیوند مردم با ولایت و حمایت مردم است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید