16:20|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1397 - 22:32
کد خبر: 9146
یادداشت:

زنانی که مردانه برای زندگی تصمیم می گیرند/ چرخ روزگار کمر این زنان را خمیده است

مسئولان اگر به فکر توسعه پایدار هستند باید در راستای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار قدم های راسخ و استواری را بردارند تا بتوانند از طریق برخی سیاست ها شرایط بهتری را برای این قشر از جامعه که اکنون بیشترین درصد را هم به خود اختصاص داده اند مهیا کنند.
 چرخ روزگار کمر این زنان را خمیده است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به اینکه خانواده همواره به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی محسوب می شود و حتی در قرآن کریم از بزرگترین جایگاه و منزلت برخوردار می باشد در جامعه کنونی توانسته زمینه ساز آسیب های اجتماعی باشد که معضل بزرگی نیز برای جوامع می باشد.

عوامل متعددی سبب می شود تا برخی از زنان بار سنگین گذران زندگی را به دوش بکشند و در برابر نگاه هایی ترحم انگیز و چرخ سخت روزگار مردانه قد خود را خمیده کنند تا برای زندگی خود تلاش می کنند و لقمه نانی را برای خانواده خود ببرند اما این قشر در برخی از موارد شعله های آسیب های اجتماعی چون اعتیاد، خودکشی و دیگر موارد را زیادتنر می کنند به همین دلیل باید توسط مسئولان و ارگان های مربوطه ساماندهی شوند تا آسیب های اجتماعی هم با ساماندهیشان کاهش یابد.

هر چند در ایران هم همانند دیگر کشور ها قوانینی برای حمایت و ساماندهی این قشر  مصوب شده اما برخی  عوامل مانع از اجرایی شدن قوانین مصوب حمایتی از زنان سرپرست خانوار می شود و همین امر سبب می شود تا فقر و مشکلات دیگر جامعه تشدید پیدا کند و در کنار آن به جای کاهش آسیب های اجتماعی با افزایش آن روبرو می شویم.

اگر به قانون برنامه پنجم و ششم توسعه دقت کنیم خواهیم دید که قوانین و موادی در رابطه با توانمند سازی و حمایت از زنان سرپرست خانوار وجود دارد که چون مشکلات  و حتی نبود نیروهای متخصص در راستای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار برای کاهش آسیب های اجتماعی بسیار است عملیاتی شدن این قوانین زمان بر است  فقط امروز در راستای ساماندهی اقداماتاندکی صورت گرفته که چندان هم به چشم نمی آید.  
بنابراین تقویت قوانین مربوط به زنان سرپرست خانوار، اتخاذ سیاست ها و برنامه های حمایتی در راستای توانمندسازی و افزایش ظرفیت این افراد می تواند به کاهش مشکل های آنها بیانجامد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید