01:19|چهارشنبه, فروردین 29 ,1403
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1397 - 20:17
کد خبر: 9143
باریش گزارش می دهد:

طوفان، مسافرین آذربایجان غربی را فراری داد

طوفان اخیر آذربایجان غربی، گشت و گذار در سطح شهر و اسکان مسافران در چادر را سخت و غیر ممکن کرده بود و به همین سبب مسافرینی که به این استان آمده بودند را دچار مشکل کرده و آن ها را مجبور به ترک این استان کرد
تلخ شدن سفر برای مسافرین آذربایجان غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، تعطیلات عید نوروز زمان خوبی برای سفر و گشت وگذار است و آذربایجان غربی نیز به سبب آب و هوای معتدلی که دارد پذیرای مسافران و گردشگرانی از نقاط مختلف کشور است.

همه ساله مردم ایران به سبب آب و هوای معتدل آذربایجان غربی و جاذبه‌های گردشگری که در این استان وجود دارد به این منطقه سفر می‌کنند و در هوای کاملاً صاف و بهاری به تفریح و گردش می‌پردازند و خاطره خوبی را در شهرهای آذربایجان غربی تجربه می‌کنند.

البته در سال 97 خاطرات خوب زیادی برای مسافرین در آذربایجان غربی خلق نشد چرا که در روز 4 ام فروردین و در همان اوایل سال و سفرهای نوروزی طوفان شدیدی در این استان و بهخصوص در مرکز آن یعنی شهرستان ارومیه رخ داد و هوا را آلوده کرده و خسارات فراوانی را نیز به شهر وارد کرد.

مسافرین آذربایجان غربی از این طوفان شدید که سرعت آن در برخی از شهرهای استان حتی به 120 کیلومتر بر ساعت می‌رسید نیز بی نصیب نماندند چرا که از طرفی هوا آلوده شدهبود و از طرف دیگر نیز امکان چادر زدن و اسکان در داخل چادر سخت شده بود.

حتی امسال به سبب طوفان در آذربایجان غربی اسکان مسافران و چادرهای آن‌ها درپارک‌های ارومیه کمتر شد چرا که شدت طوفان به قدری زیاد بود که امکان گردش درپارک‌ها و چادر زدن و حتی بیرون آمدن از خانه وجود نداشت و این در حالی است کهسال‌های قبل مسافران زیادی در پارک‌های شهرستان ارومیه چادر زده و شب را سپریمی‌کردند.

حتی در 4 فرودین ماه 97 نیز به سبب طوفان رخ داده برق بسیاری از مناطق ارومیه برای ساعات طولانی قطع شده بود.

به محض اینکه طوفان 4 ام فرودین ماه 97 در ارومیه تمام شده بود، مسئولین استان از در راهبودن طوفان دیگری در روزهای 9 و 10 فروردین خبر دادند.

چند روز از طوفان اول نگذشته بود که در 9 ام فروردین دوباره طوفانی با شدت زیادی حوالی ظهر امروز شروع شد و خسارات‌هایی را نیز از جمله شکستن شیشه اتومبیل‌ها، شکستن تابلوها، قطع برق و دیگر آسیب‌ها را زد.

مسافرین نوروزی که به ارومیه و آذربایجان غربی آمده بودند به سبب وزش باد نتوانستندآن‌گونه باید باشد به تفریح بپردازند چرا که تردد در سطح شهر و گردش و تفریح در بسیاری از اماکن شهر امکان پذیر نبود و آن‌ها امسال ارومیه و آذربایجان غربی را چندان با خاطره خوشی ترک نکردند و حتی ساکنین ارومیه و استان آذربایجان غربی نیز که به سبب طوفان در خانه‌هایخود حبس شده بودند نیز به فکر سفر به دیگر مناطق افتادند تا از طوفان در امان بمانند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید