13:33|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1397 - 03:02
کد خبر: 9142
حجت الاسلام رنجبری امام جمعه ماکو در خطبه های نماز جمعه ماکو گفت :

هدف از نامگذاری سال ریل گذاری ، سیاست گذاری و تعین اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی باشد

حمایت از کالای داخلی یک مثلث می باشد که ضلع اول آن دولتمردان و مسئولان می باشند که باید در عمل نشان دهند که سرباز ولایت هستند.
هدف از نامگذاری سال  ریل گذاری ، سیاست گذاری و تعین اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی باشد

به گزارش خبرنگار باریش نیوز در ماکو ، حجت الاسلام رنجبری امام جمعه ماکو در خطبه های نماز جمعه در رابطه با نامگذاری امسال بنام حمایت از کالای ایرانی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدادر مردمی که در حرم امام رضا (ع) داشتند خاطرنشان کردند: هدف از نامگذاری امسال بنام حمایت از کالای ایرانی ریل گذاری ،سیاست گذاری می باشد تا نشان دهیم اهداف راهبردی ما بصورت کلان چگونه است، بدلیل اهمیت اقتصاد مقاومتی سال هاست که این شعار مورد تاکید و سفارش رهبری می باشد،با توجه بی اینکه ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید داخلی می باشد لذا تا زمانی که صنعت تولید داخلی قوام نگرفته و استوار نشود ، اقتصاد مقاومنی به بار نخواهد نشست.

وی افزود : حمایت از کالای داخلی یک مثلث می باشد که ضلع اول آن دولتمردان و مسئولان می باشند که باید در عمل نشان دهند که سرباز ولایت هستند که با مبارزه با قاچاق (قاچاق های سازمان یافته ) مبارزه با قاچاق و واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری و ... از تولید داخل حمایت کنند.

ضلع دوم این مثلث تولیدکنندگان می باشند که در عرصه صنعت و تولید نقش دارند که باید انصاف داشته باشند و بدانند که امروز بازار، بازار رقابت می باشد و مردم خواهان جنس با کیفیت هستند ، لذا تولید کنندگان موظف هستند تا کیفیت محصولات تولید داخل را بالا ببرند تا با استقبال مصرف کنندگان داخلی روبرو شود. امروزه شاهدیم که هوش ایرانی هوش برتر، نه تنها در منطقه بلکه در کل دنیا می باشد . لذا باید از این توانایی در جهت بهبود و پیشرفت تولیدات داخلی بهره مند شویم، همچنان که در صنعت موشکی از این توانایی بومی استفاده کرده و موفق شدیم، در سایر زمینه ها نیز استفاده کنیم.

ضلع سوماین مثلث نیز آحاد جامعه می باشد ،طبق فرموده مقام معظم رهبری این بار مسئولیت تنها برعهده مسولین نمی باشد بلکه باید آحاد جامعه نسبت به کالای ایرانی تعصب قائل شوند، باید با تمام کاستی ها و مشکلات حامی کالای ایرانی باشیم تا بتوانیم موجبات پیشرفت تولید داخلی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را فراهم کنیم. همانطور که در دوران دفاع مقدس برای تامین امنیت کشور از جان خود گذشتیم امروز نیز برای تامین امنیت اقتصادی از مال خود بگذریم و با خرید کالای داخلی با وجود تمام کم و کاستی ها از این صنعت حمایت کنیم.

وی بمناسبت سالروز ولادت امیر المومنین علی (ع) افزود: بهار طبیعت امسال همراه شده است با بهار معنویت ، حضرت علی (ع) شخصی است که  با گذشت 1400 سال از زندگی وی ، هنوز ابعاد ناشناخته شخصیتی این حضرت بیشتر از ابعاد شناخته شده می باشد.

وی در پایان افزود :اعتکاف یکی از رویش های انقلاب اسلامی می باشد ، اوایل انقلاب اعتکاف تنها در برخی شهرهای بزرگ برگزار می شد که امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی اعتکاف در هر کوی و برزن بصورت پرشور و شکوهمند برگزار می شود.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید