02:09|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 فروردین 1397 - 23:39
کد خبر: 9136
باریش گزارش می دهد:

اگزما نوعی التهاب پوستی است/اگزما و راه پیشگیری از این بیماری چیست؟

اگزما نوعی التهاب پوستی است که علائم آن شامل قرمزی، خشکی، پوسته‌ریزی و تاول‌های ریز می‌شود همچنین همچنین با خارش و سوزش همراه است.
اگزما و راه پیشگیری از این بیماری چیست؟

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ اگزما نوعی بیماری پوستی است که افراد بسیاری را درگیر خود می کند بیماری پوستی که گاه با شدت یافتن بسیار نیز آزار دهنده می شود لذا برای اطلاع از این بیماری، راه پیشگیزی از آن مصاحبه ای با کارشناس پزشکی ترتیب داده ایم که تقدیم خوانندگان باریش نیوز می شود.

اعلم رضائیه کارشناس پزشکی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص اگزما گفت: اگزما نوعی التهاب پوستی است که علائم آن شامل قرمزی، خشکی، پوسته‌ریزی و تاول‌های ریز می‌شود همچنین همچنین با خارش و سوزش همراه است.

کارشناس پزشکی ادامه داد: اگزما می‌تواند باعث عفونت باکتریال ثانویه شود. پوست افراد مستعد به اگزما خشک و تحریک پذیر است؛ درواقع وقتی روی پوست آنها خراشی سطحی ایجاد کنیم ابتدا آن محل سفید شده و سپس یک خط قرمز به جای می‌ماند. وضعیت آب و هوا در تشدید این بیماری موثر است، به‌طوری که در فصل بهار و پاییز اگزما بیشتر دیده می‌شود.

رضائیه در خصوص راه پیشگیری از اگزما اظهار کرد: هوای داخل خانه خود با دستگاه بخور سرد مرطوب نگه دارید. برای جلوگیری از خشک شدن و ترک خوردن پوست، از کرم‌های مرطوب‌کننده یا لوسیون‌های بدون بو استفاده کنید؛ کرم‌های حاوی الکل می‌توانند خشکی پوست را افزایش دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین به جای صابون‌های معمولی از صابون‌های مخصوص پوست‌های حساس استفاده کنید. هرگز محل خشکی پوست و اگزما را نخارانید زیرا خاراندن باعث بدتر شدن علایم می‌شود. از گرفتن دوش آب داغ خودداری کنید و خیلی در حمام نمانید. استرس هم باعث بدتر شدن اگزما می‌شود، بنابراین باید راه‌های کنترل استرس را یاد بگیرید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید