17:31|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 07 فروردین 1397 - 01:36
کد خبر: 9110
مدیر کل اداره میراث فرهنگی آذربایجان غربی در گفت و گو با باریش:

ارومیه در رتبه اول جذب گردشگر استان/افزایش 22 درصدی اقامت در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته

در دور اول سفرهای نوروزی که از 26/12/96 آغاز شده تا 5 فروردین 97، بالغ بر 79 هزارو 367نفر اقامت، در مراکز اقامتی و هتل ها ثبت شده است.
ارومیه در رتبه اول جذب گردشگر استان

جلیل جباری مدیر کل اداره میراث فرهنگی آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: در دور اول سفرهای نوروزی که از 26/12/96 آغاز شده تا 5 فروردین 97، بالغ بر 79 هزارو 367نفر اقامت، در مراکز اقامتی و هتل ها ثبت شده است.

وی در ادامه بیان کرد: این عدد در مقایسه با دوره مشابه که 62 هزارو 284 نفر بوده است، حدود 22 درصد افزایش اقامت را نشان می دهد، آمار کنترل شده ی دیگر بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی است که نزدیک 51 هزارو 849 نفر رسیده است که در مقایسه با سال گذشته 24 درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی آذربایجان غربی افزود: در مجموع تعداد بازدید کنندگان از همه ی جاذبه های گردشگری مانند تفرجگاه ها، فضاهای سبز بالغ بر 230هزار نفر از این جاذبه ها بازدید نموده اند که این مقدار در مقایسه با سال پیش حدود 15 درصد افزایش داشته است.

جلیل جباری تصریح کرد: با توجه برنامه هایی که اجرا شد مانند برنامه نوروزگاه که هدف ازآن پرداختن به احیای آداب و رسوم نوروزی است، شاهد استقبال مردم و مسافران بوده ایم و برنامه مهمی که امسال در دستور کار بوده، رالی خانوادگی می باشد که برای مسافران و گردشگران اعلام شده و ثبت نام شده اند که در شهرستان های مختلف و در زمان های مختلف برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد: در ارومیه به دلیل طوفان شدید این برنامه به 15 فروردین موکول شده است، مسیر انتخاب شده برای مسابقه مسیر آثار و بناهای تاریخی می باشد تا با آن ها آشنا شده و گردشگری توسعه داده شود، بیشترین مسافران ورودی ابتدا به شهر ارومیه سپس ماکو و سومین شهر مهاباد و چهارمین شهر نیز خوی می باشد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی آذربایجان غربی متذکر شد: بهترین بنا در شهر ارومیه در مدرسه 22 بهمن بوده که 3 تا 6 فروردین برگزار شد ولی به دلیل طوفان دو روز تعطیل شده و دوباره امروز و فردا برگزار خواهد شد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید