12:56|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 06 فروردین 1397 - 21:25
کد خبر: 9103
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با باریش:

دولت باید پرچم‌دار حمایت از کالای ایرانی باشد/مدیران ادارات را از مصرف کالاهای خارجی که مشابه داخلی آن وجود دارد منع کنند

حمایت و مصرف از کالای ایرانی که از تلاش کارگر ایرانی و تولید کننده ایرانی ساخته میشود، حیات اقتصاد ایران را تضمین خواهد کرد.
دولت باید پرچم‌دار حمایت از کالای ایرانی باشد

روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی باریش نیوز؛ با اشاره به نامگذاری سال ۹۷، با عنوان سال "حمایت از کالای ایرانی" اظهار کرد: سالهاست که مقام معظم رهبری، با اطلاعات کاملا جامع و بصورت هدفمند، در نامگذاری های سالانه، شعار های اقتصادی را مورد تاکید قرار میدهند و نقسه راه کشور و مسئولین را مشخص میکنند.

وی افزود: حمایت و مصرف از کالای ایرانی که از تلاش کارگر ایرانی و تولید کننده ایرانی ساخته میشود، حیات اقتصاد ایران را تضمین خواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ما از بیکاری، از عدم وجود رونق اقتصادی گلایه میکنیم، باید در کنار برنامه های حاکمیت برای مدیریت اقتصاد کشور، خودمون نیز از کالای ایرانی استفاده کنیم تا پایه های تولید کشور و در نهایت اقتصاد ایران قدرتمند شود.

حضرت پور گفت: نتیجه بی اعتنایی به تولید داخلی و گرایش به مارک های خارجی، تعطیلی واحد های تولیدی، بیکاری جوانان و وابستگی به خارج از کشور خواهد بود.

وی افزود: البته بخش عمده ای از بار تحقق شعار سال بر عهده تولید کنندگان است، تولید کنندگان ملزم هستند که کیفیت کالای خود را به حد مطلوب برسانند و این بسیار با اهمیت است.

حضرت پور ادامه داد: معتقدم دولت باید پرچمدار حمایت و مصرف کالای ایرانی باشد، این بسیار ناراحت کننده است که کالایی در ادارات و بخش های مختلف دولتی با مارک های خارجی خریدار شده که مشابه ایرانی آن وجود دارد.

وی گفت: من از استانداران و مدیران تقاضا میکنم که در جهت تحقق شعار سال، در بخشنامه هایی به مجموعه های زیر نظر خود، آن ها را از خریداری کالای خارجی که مشابه ایرانی آن وجود دارد را منع و با این اقدام برخورد کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید