12:26|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 06 فروردین 1397 - 00:35
کد خبر: 9100
باریش گزارش می دهد:

راههای پیشگیری و درمان بیماری سینوزیت/مهم ترین راه پیشگیری از سینوزیت جلوگیری از سرماخوردگی است

استفاده از هوای مرطوب و مصرف مایعات زیاد به ‌خصوص مایعات گرم مثل شیر و عسل  و مرکبات هم در این فصل از تبدیل شدن سرماخوردگی به سینوزیت جلوگیری می‌کند.
راههای پیشگیری و درمان بیماری سینوزیت

 گاه فرد دچار عطسه های پی در پی  شده و در کنار آن درد عمومی را در بدن خود احساس می کند و شاید با خود بیاندیشد که دچار سرماخوردگی شده است ولی زمانی که دارو و درمانهای سرماخوردگی جواب نمی دهد و ناگزیر به پزشک مراجعه می کند در حقیقت در می یابد که دچار نوعی بیماری به نام سینوزیت شده است برای آشنایی با ابن بیماری و نشانه ها و راهکارهای درمانش مصاحبه ای با اعلم رضائیه کارشناس پزشکی داشته ایم که به شرح زیر است:

سعید اعلم رضائیه کارشناس پزشکی در گفت و گو با سرویس سلامت باریش نیوز گفت: قبل از هر چیز باید بدانیم که آیا ویروسها موجودات زنده محسوب می‌شوند یا نه، چون ویروسها در خارج از بدن میزبان به حالت خنثی به سر می‌برند به این مفهوم نمی‌توان آنها را موجود زنده در نظر گرفت؛ هنگامی که ویروسها وارد سلول میزبان می‌شوند اسیدهای نوکلئیک آنها فعال گشته و منجر به تکثیر ویروس می‌گردد یعنی زنده می شوند و از فرمول ژنتیکی سلول میزبان الگو برداری می کنند  و بدین راه مورد شناسایی سلول های دفاعی میزبان قرار نمی گیرند، وقتی شرایط برایشان مساعد شد به شدت تکثیر نموده  و بسته به محل استقرار خود علائم آسیب های خود را نشان میدهند.

اعلم رضائیه در خصوص بیمار سینوزیت اظهار داشت: سینوس‌ها  فضاهای خالی در صورت  در پیشانی – اطراف بینی  بوده  و به طور طبیعی پر از هوا هستند اما وقتی مسدود و پر از مایع می‌شوند، باکتری‌ها در آنها شروع به رشد می‌کنند و باعث عفونت می‌شوند. این عفونت سینوزیت نامیده می‌شود.

وی با اشاره به نشانه های عفونت سینوسی گفت: نشانه‌های عفونت سینوسی هنگام سرماخوردگی هم دیده می‌شوند و اگر این علائم بیش از 10 روز طول بکشند، ممکن است سینوزیت داشته باشید، از جمله این علائم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: آبریزش غلیظ، زرد و بدبو از بینی؛ احساس فشار یا درد در اطراف صورت و چشم‌ها؛ سردرد (معمولا در ناحیه پیشانی)؛ انسداد بینی؛ احتقان؛ ترشح انتهای حلق؛ عدم بهبود سرماخوردگی؛ تب و سرفه اشاره کرد..

کارشناس پزشکی با اشاره به راه پیشگیری از سینوزیت تصریح کرد: مهم‌ترین راه پیشگیری از سینوزیت، پیشگیری از سرماخوردگی است،توصیه می‌شود قبل از غذا خوردن و خوابیدن و هنگامی که وارد خانه می‌شوید دست‌های خود را بشویید. تنفس در هوای تمیز و سالم، دوری از دود سیگار و هوای آلوده و پرهیز از قرار گرفتن در مکان‌های پرازدحام می‌تواند در پیشگیری از این عفونت موثر باشد؛ استفاده از هوای مرطوب و مصرف مایعات زیاد به ‌خصوص مایعات گرم مثل شیر و عسل  و مرکبات هم در این فصل از تبدیل شدن سرماخوردگی به سینوزیت جلوگیری می‌کند. علاوه براینها فردی که سرماخورده است اگر در معرض سرمای شدید قرار بگیرد ممکن است به سمت سینوزیت پیش برود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید