11:56|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 05 فروردین 1397 - 22:34
کد خبر: 9090
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با باریش:

قاچاق کالا ضربه سهمگینی به تولیدات داخلی وارد می کند/مسئولین با حمایت از تولید داخلی از کارگران و کارگزاران کشور حمایت کنند

یکی از وظایف مهم مسئولین جلوگیری و مقابله با ورود کالاهای قاچاق است زیرا قاچاق کالا ضربه سهمگینی به تولیدات داخلی وارد می سازد در این راستا از سوی مسئولین امر باید کار جدی صورت بگیرد و مسئولین ذی ربط  قدم های جدی و موثری بردارند.
قاچاق کالا ضربه سهمگینی به تولیدات داخلی وارد می کند

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهدی شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با سرویس سیاسی باریش نیوز؛ در خصوص شعار امسال "حمایت از کالای ایرانی" گفت: در رابطه با فرمایش مقام معظم رهبری مردم و مسئولین هر دو موظف به تحقق این شعار هستند که این شعار، انتخاب آن  و در نهایت تحققش برخاسته از یک شعور عمیق است و همگی در عملیاتی شدن آن بایستی نهایت تلاش خود را داشته باشند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در خصوص وظایف مسئولین در تحقق شعار سال گفت: یکی از وظایف مهم مسئولین در این عرصه جلوگیری و مقابله با ورود کالاهای قاچاق است زیرا قاچاق کالا ضربه سهمگینی به تولیدات داخلی وارد می سازد در این راستا از سوی مسئولین امر باید کار جدی صورت بگیرد و مسئولین ذی ربط  قدم های جدی و موثری بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری اظهار کرد: مسئولین بایستی به گونه ای عمل کنند که به هیچ وجه شاهد ورود اجناس خارجی که در داخل نیز نظیر آن تولید می شود به داخل نداشته باشیم، حال این ورود کالای خارجی چه به صورت قاچاق و چه به صورت رسمی باشد زیرا زمانی که در داخل تولید کالای مرغوب داریم ضرورتی برای وارد کردن جنس خارجی مشابه وجود ندارد. ورود کالای خارجی به صورت بی رویه و به وفور  ضربه سهمگین بر پیکره تولید ملی و کارگران و کارگزاران داخلی است.

وی ادامه داد: کالاهایی که ضروری است و نمونه مشابه آن در داخل کشور وجود ندارد مسئولین با شرایط و تدابیری ورود این اجناس و کالا ها را مدیریت نمایند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در خصوص وظایف مردم در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: مردم نیز مخاطب این فرمایش رهبری هستند تا این فرهنگ برای مردم و خانواده های ما ایجاد شود که خرید کالای داخلی را به کالای خارجی ترجیح دهند رسانه ها و کسانی که کار فرهنگی برعهده دارند نیز در این فرهنگ سازی باید مشارکت لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری  خرید کالای داخلی را یک افتخار دانسته و گفت: خرید کالای داخلی یک افتخار برای مردم و هم وطنان باشد زیرا سبب عزت و رشد اقتصاد ملی کشور است و با خرید کالای ایرانی به اقتصاد خود کمک و کارگزان و کارخانه های خود را نجات داده ایم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید