07:00|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 03 فروردین 1397 - 22:19
کد خبر: 9073
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با باریش:

کالاهای مصرفی مسئولان تولیدات داخلی باشد/ دولت با وضع تعرفه های سنگین از واردات بی رویه کالای خارجی جلوگیری کند

در راستای حمایت از تولیدات داخل وکالای ایرانی باید در بیرون از مرزها برای صادرات کالاهای خودمان فضای بازاریابی آماده شود.
کالاهای مصرفی مسئولان تولیدات داخلی باشد

 
حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز گفت: برای برون رفت از مشکلات و نابسامانی های اقتصادی در جامعه حاکم است نیازمند حمایت از کالاهای تولید داخلی هستیم .
وی ادامه داد: در راستای حمایت از کالای داخلی و ایرانی برای اینکه این امر در جامعه جاری و ساری شود نیازمند بسیج همگانی مردم و تمامی آحاد مختلفی که در جامعه زندگی می کنند هستیم.
حجت الاسلام دیرباز بیان کرد: امی نیروها باید بسیج شوند تا بتوانیم با حمایت از کالاهای داخلی سطح کمی و کیفی آن ها را ارتقا دهیم تا بتواند با کالاهای تولید شده در دیگر کشورها به ترازوی رقابت برسد.
وی ادامه داد: در این میان رسانه ها و شبکه های مجازی و رو حانیون در حمایت از کالاهای تولید داخل و ایرانی سهم به سزایی دارند .
رئیس دانشگاه قم افزود: ترویج کالای ایرانی در میان مصرف کنندگان برای برون رفت از وضعیت نابسامان اقتصادی یک ارزش است که باید ارج نهاده شود و حتی برای این منظور دولت می تواند جلوی واردات بی رویه را گرفته یا تعرفه های سنگینی را برای کالاهایی که مشابهشان در داخل تولید می شود تعرفه های وارداتی سنگینی را وضع کند.
دیرباز ادامه داد: همین که برای واردات یک قلم جنس خارجی، تعرفه های سنگینی وضع شود جلوی قاچاق کالا هم گرفته می شود.
وی همچنین اظهار کرد: برای اینکه استفاده از کالاهای تولید داخل و ایرانی در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود و تمام آحاد جامعه از آن استفاده کنند ابتدا امر مسئولان و کارگزاران حکومتی باید تمام کالاهای مصرفی خود را از کالاهایی انتخاب کنند که در داخل تولید شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید