23:38|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1396 - 14:13
کد خبر: 9046
باریش گزارش می‌دهد:

ایجاد ترافیک شدید در خیابان دانشکده به سبب وجود مدارس و آموزشگاه‌ها/ مردم از ترافیک خیابان دانشکده کلافه شدند

فرماندار ارومیه در 23 اسفندماه 95 دستور داده بود که مراکز آموزشی خیابان‌های پرترافیک ارومیه تا خرداد ۹۷ تخلیه و جابه‌جا می‌شوند تا از ترافیک این خیابان کاسته شود چرا که مردم از این وضع کلافه شده‌اند
 ترافیک شدید در خیابان دانشکده به سبب وجود مدارس و آموزشگاه‌ها

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، خیابان دانشکده یا همان خیابان شهید بهشتی یکی از خیابان‌های پر تردد و در عین حال منطقه بالانشین ارومیه است که روزانه  وقت بسیاری از مردم و رانندگان به سبب ترافیک‌های شدید موجود در این خیابان تلف می‌شود.

ترافیک خیابان دانشکده در برخی از ساعات شبانه روز بسیار سنگین می‌شود که دلیل ایجاد این ترافیک در می‌تواند مانند دیگر خیابان‌ها عدم تردد در بین خطوط و پارک‌های دوبل و دیگر موارد اشاره کرد ولی اصلی‌ترین دلیل ایجاد ترافیک در این خیابان پر تردد را می‌توان وجود موسسه‌های آموزشی و مدارس فراوان نام برد.

ترافیک در این خیابان به این صورت ایجاد می‌شود که به سبب دوری محل سکونت دانش آموزان با موسسه‌های آموزشی و مدارس، والدین مجبور می‌شوند با خودروهای شخصی خود فرزندانشان را به مدرسه برسانند و یا آن‌ها را از مدرسه به خانه بازگردانند و در این حین نیز دقایق بسیار طولانی مجبور به پارک دوبله در مقابل مدارس می‌شوند.

از طرفی پارک دوبل خودروها در مقابل مدارس و مؤسسات آموزشی سبب ایجاد ترافیک می‌شود و از طرف دیگر تردد خودروهای تک و یا دو سرنشین در این خیابان افزایش یافته چرا که والدین با خودرو شخصی خود به دنبال فرزندان خود می‌روند.

البته در برخی از ساعات شبانه روز که ادارات تعطیل می‌شوند و با توجه به اینکه ادارات فراوانی نیز در خیابان شهید بهشتی یا همان دانشکده وجود دارد ترافیک سنگینی در این خیابان رخ می‌دهد و رانندگان و مردم از تردد در این خیابان کلافه می‌شوند و از مسئولان خواستار پیگیری و رفع مشکل ترافیک خیابان دانشکده ارومیه هستند.

طبق این گزارش  عباس حسن خانی فرماندار ارومیه در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان ارومیه که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار کرد: فرمانداری خیابان‌های امام، کاشانی، دانش، خیام، بهشتی، منتظری، امینی، پنجراه، سرداران، بعثت، عطایی را منطقه ممنوعه اعلام کرده است و مقرر شده در این منطقه مجوز جدیدی برای فعالیت مراکز آموزشی و مدارس غیر انتفاعی توسط آموزش و پرورش صادر نشود.

وی افزود: مقرر شده است آموزش و پرورش حداکثر تا 5 سال آینده نسبت به جا به جایی مدارس غیر انتفاعی از این مناطق اقدام کند و مراکز آموزشی را نیز در 2 سال جا به جا کند و البته این مصوبه شامل مراکز آموزشی و غیر دولتی دایر نیست.

فرماندار ارومیه بیان کرد: طبق این مصوبه مناطقی هم شامل محدودیت شده‌اند که آموزش و پرورش در این مناطق باید استعلام ترافیکی را اخذ کند و این مناطق شامل خیابان‌های سرداران، مولوی، مدرس، باکری، ولی عصر، نبوت و مطهری می‌شود و مقرر شد مصوبات جلسه به دبیرخانه برود تا از این به بعد فضاهای مسکونی و اداری به مراکز آموزشی تغییر کاربری ندهند.

حسن خانی گفت: مقرر شده است آموزش و پرورش در خیابان‌های ممنوعه مجوز مدارس غیر انتفاعی و مراکز آموزشی را صادر نکند و در رابطه با مراکز آموزشی فاقد مجوز سریعاً اقدام کند و مراکز آموزشی دارای مجوز نیز در خیابان‌های ممنوعه تا خرداد سال 97 را تخلیه کند و بر اساس این مصوبه دبیرخانه کمسیون ماده 5 نیز فضاهای مسکونی و اداری موجود در خیابان‌های ممنوعه را به آموزشی تغییر کاربری ندهد و برای صدور مجوز هر گونه واحد آموزشی باید صلاحیت ترافیکی اخذ کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید