12:50|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1396 - 13:15
کد خبر: 9045
کارشناس روانشناسی در گفت و گو با باریش:

دلیل شکست در آرزو ها، عدم برنامه ریزی و عدم دریافت و فهم در مورد شرایط و امکانات موجود است

تعداد شکست های متعدد و پشت سر هم باعث می شود تا شخصی از آن ناامید شده و میلی به ادامه و تکرار آن کار نداشته باشد، در بین جوانان جمله ی بسیار شایعی که به کار می برند، آرزو بر جوانان عیب نیست، این جمله درست نیست و آرزوی غیر منطقی برای هر کسی در هر سن وسالی عیب است.
دلیل شکست در آرزو ها، عدم برنامه ریزی و عدم دریافت و فهم در مورد شرایط و امکانات موجود است

محمد رضا زکیانی کارشناس روانشناسی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: ناامیدی معمولا از شکست آمده و دلیل شکست، عدم برنامه ریزی و عدم دریافت و فهم در مورد شرایط و امکانات موجود است.

وی در ادامه افزود: تعداد شکست های متعدد و پشت سر هم باعث می شود تا شخصی از آن ناامید شده و میلی به ادامه و تکرار آن کار نداشته باشد، در بین جوانان جمله ی بسیار شایعی که به کار می برند، آرزو بر جوانان عیب نیست، این جمله درست نیست و آرزوی غیر منطقی برای هر کسی در هر سن وسالی عیب است.

کارشناس روانشناسی تصریح کرد: اگر به جوانان و هر کسی بتوان یاد داد که آرزوها باید منطقی باشند و با شرایط و امکانات موجود هماهنگ و قابل تحقق باشد و همچنین برای رسیدن به آن ها باید برنامه ریزی کرد که در این صورت میزان درصد شکست بسیار پایین می آید.

محمدرضازکیانی بیان کرد: اگر میزان شکست را بتوان پایین آورد، ناامیدی ها نیز کاهش پیدا می کند، برای سال آینده از همین حال باید برنامه ریزی کرده و با توجه به شرایط و امکانات موجود تمامی برنامه های منطقی را نوشته و عملی کنیم، جوانان باید به خدا امیدوارباشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید