19:42|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1396 - 16:13
کد خبر: 9025
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در نشست خبری مطرح کرد:

کشف ۱۳ تن مواد مخدر در آذربایجان غربی/گشت زنی ۷۸۰ واحد انتظامی عید نوروز در استان

به طور کلی ۶۴ درصد از جرایم فضای مجازی در بستر تلگرام و انیستاگرام بوده است
کشف ۱۳ تن مواد مخدر در آذربایجان غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، سردار ناصر اصلانی پیش از ظهر شنبه در نشست پایانی سال با خبرنگاران گفت: در چهارشنبه آخر سال جمعا ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار فقره کشفیات داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است و همچنین ۲۷۲ نفر دستگیر شدند که این تعداد از افراد دستگیر شدگان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

سردار اصلانی افزود: امسال در حوادث چهارشنبه آخر سال ۲ نفر از همکاران دچار مشکل جزئی شده بودند که به صورت سرپایی درمان شده اند و قطع عضو تنها در شهر ارومیه وجود داشته است.

وی از انهدام ۸۱ باند بزرگ مواد مخدر در استان خبر داد و افزود: در این راستا ۶۸۰ نفر قاچاقچی عمده دستگیر شد که در این زمینه شاهد رشد هفت درصدی هستیم.

سردار اصلانی در خصوص تصادفات جرحی در استان گفت: تصادفات جرحی آذربایجان غربی امسال ۲ درصد افزایش داشته است و ۱۳ هزار و ۴۸۹ نفر در تصادفات مجروح شده اند از سویی ۵۰۳ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند که نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش یافته است.

وی از کشف ۲۷۸ پرونده جرایم اقتصادی به ارزش ریالی یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال خبر داد و عنوان کرد: در حوزه پلیس آگاهی نیز در این مدت ۱۰۹ باند سرقت متلاشی شده است  و کالاهایی به ارزش ۲۷۶ میلیارد ریال از مالخرها بازپس گیری شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف ۸۲ درصد از کل سرقت ها به وقوع پیوسته در سالجاری خبر داد و افزود: در حوزه فضای مجازی نیز یک هزار و ۱۳۵ پرونده تشکیل شده است که از این میزان یک هزار و ۲۵۵ فقره آن کشف شده است.

وی افزود: عمده جرایم به وقوع پیوسته در استان  را کلاهبرداری رایانه ای، هتک حرمت و نشر اکاذیب، مزاحمت و تهدید و اخاذی اینترنتی برشمرد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به آمار جرم در زمینه پلیس فتا گفت: امسال افرایش ۴۳ درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته داشته ایم و اولویت کلاهبرداری رایانه ای به ۳۸۳ فقره بوده است. 

وی ۵۴ درصد از جرائم فضای مجازی را در بستر تلگرام دانسته و گفت: همچنین ۱۲ درصد از جرایم نیز در انیستاگرام صورت گرفته است که به طور کلی ۶۴ درصد از جرایم فضای مجازی در بستر تلگرام و انیستاگرام بوده است.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات و آمادگی پلیس استان برای تعطیلات عید نوروز گفت: غیر از ایستگاه های مصوب ۴۲ ایستگاه ویژه نوروز خواهیم داشت و از ۲۸ اسفندماه ایست بازرسی ها شروع به کار خواهند کرد.
سردار اصلانی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین نیروهای انتظامی در پارک ها و مکان های تفریحی مستقر و در حال گشت زنی خواهند بود و ۷۸۰ واحد گشت زنی در طول نوروز به طور مداوم گشت زنی خواهند داشت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید