02:48|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1396 - 14:05
کد خبر: 9017
باریش گزارش می‌دهد:

لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه دوچرخه سواری/ رانندگان به محورهای دوچرخه‌سواری در ارومیه تجاوز می‌کنند

علی رغم وجود مسیرهای دوچرخه‌سواری در ارومیه، دوچرخه‌سواران تمایلی برای تردد در این مسیرهای ندارند چرا که دوچرخه‌سواران از تصادف با رانندگانی که به محورهای دوچرخه‌سواری تجاوز می‌کنند، واهمه دارند
لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه دوچرخه سواری

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، استفاده از دوچرخه در شهر برای رفت‌وآمد افراد سبب کاهش آلودگی هوا و ترافیک شده و از طرف دیگر نیز سبب افزایش سلامت روحی و جسمی در بدن انسان و جامعه می‌شود ولی برای استفاده مردم از دوچرخه زیرساخت‌هایی لازم است تا در شهر ایجاد شود.

زیرساخت‌هایی که برای استفاده مردم از دوچرخه در یک شهر لازم است می‌توان به زیر ساخت‌های عمرانی اشاره کرد ولی مهم‌تر از زیر ساخت‌های عمرانی می‌توان به لزوم ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی اشاره کرد چرا که اگر فرهنگ دوچرخه سواری ایجاد نشود مردم به استفاده از آن‌ها تمایلی نشان نمی‌دهند.

در ارومیه ایستگاه‌های اجاره دوچرخه در سطح شهر ایجاد شده ولی مردم عادی چندان تمایلی به استفاده از آن‌ها نشان نمی‌دهند و دلیل آن نیز در اولویت اول می‌تواند فقدان فرهنگ سازی برای استفاده از دوچرخه در بین مردم ارومیه باشد.

دیگر عواملی نیز مانند فقدان مسیرهای دوچرخه سواری امن در سطح شهر اشاره کرد که البته مسیرهای دوچرخه سواری در سطح شهر ایجاد شده‌اند ولی این مسیرها چندان هم امن نیستند چرا که خودروهای سواری به این مسیرها تجاوز می‌کنند و دوچرخه سوار را خطر تصادف با وسایل نقلیه تهدید می‌کند.

برای آن که دوچرخه‌سوار در این مسیرها به راحتی تردد کند باید اولاً فرهنگ دوچرخه‌سواری هم در بین دوچرخه سوارها و هم در بین رانندگان ایجاد شود و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز رانندگان متخلف که به مسیر دوچرخه سوارها تجاوز می‌کنند را اعمال قانون کند.

مصظفی میلانی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در ارتباط با تردد خودروها در مسیرهای دوچرخه‌سواری اظهار کرد: زمانی که دوچرخه‌سوار در سطح شهر تردد می‌کنند لازم است که رانندگان وسایل نقلیه موتوری نیز آن‌ها را ملاحظه کنند و حرمت دوچرخه‌سواران را حفظ کنند.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری شهرستان ارومیه بیان کرد: فرهنگ‌سازی باید در بین جامعه انجام شود تا مردم نیز نگرششان نسبت به دوچرخه‌سواری عوض شود و بیشتر مردم نیز به دوچرخه‌سواری روی آورند.

وی در ارتباط با ذلیل فقدان توجه رانندگان به مسیر دوچرخه در سطح شهر ارومیه و تجاوز به آن افزود: تردد خودروها در محورهای دوچرخه سواری به دلیل ضعف فرهنگ‌سازی است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید