18:35|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1396 - 11:17
کد خبر: 9013
سیدهادی بهادری در گفت‌و‌گو با باریش:

اقدامات احیا دریاچه ارومیه به کندی پیش می رود

ستاد احیای دریاچه ارومیه یکسری فعالیت ها اجرایی  انجام و برخی اموررا نیز طراحی  می کند اما خود نقشه مستقیمی برای اجرا ندارد و بیشتر حالت هماهنگ کننده و نظارتی دارد .
اقدامات احیا دریاچه ارومیه به کندی پیش می رود

سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: بارندگی های اخیر موجب افزایش تراز دریاچه ارومیه شده است در حالی که تراز دریاچه ارومیه سال گذشته تقریبا 63/1270 متر بود امسال به 59/1270 متر رسیده است اما در حالت کلی می توان گفت دریاچه وضعیت مناسبی ندارد و حدود 4 و نیم متر پایین تر از حد متوسط است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر نزولات جدید نباشد وضعیت دریاچه ارومیه سال آینده به خصوص تابستان تعریف چندانی نخواهد  داشت افزود: از این رو نیاز است در حیطه کشاورزی توجه ویژه ای داشته باشیم و مصرف آب در کشاورزی کاهش یابد، بارندگی های اخیر نگرانی ها نسبت به وضعیت دریاچه را کاهش داد و عملیات احیای دریاچه میدانی تر پیش می رود.

بهادری ادامه داد: در شرایط فعلی بهترین فصل رهاسازی آب پشت سدها است که از وزارت نیرو تقاضا داریم هر چه سریع تر مقدار قابل رهاسازی را رهاسازی کند زیرا میزان آب پشت سدها نسبت به سال گذشته بیشتر است و توجیهی برای جلوگیری از رهاسازی آب وجود ندارد.

وی با انتقاد از اینکه برخی اقدامات احیای دریاچه ارومیه به کندی پیش می رود، گفت: متاسفانه روند انتقال پساب تصفیه خانه تبریز، آب سد سیلوه و چپرآباد و همچنین اقدامات مشابه تحت فشار که باید با سرعت بیشتری انجام شود به کندی پیش می رود.

بهادری مهمترین مهمترین راهکار احیا را تغییر الگوی کشت دانست و گفت: باید تغییرات جدی در حوزه آبریز از جمله تغیر الگوی کشت انجام و از سویی الگو و سبک زندگی به مرور زمان اصلاح و معیشت جایگزین برای مردم ایجاد شده و بودجه مناسب نیز لحاظ شود زیرا برای احیای دریاچه ارومیه نیاز به یک تصمیم و فرهنگ سازی جدید است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه خاطر نشان کرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه یکسری فعالیت ها اجرایی  انجام و برخی اموررا نیز طراحی  می کند اما خود نقشه مستقیمی برای اجرا ندارد و بیشتر حالت هماهنگ کننده و نظارتی دارد .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید