16:03|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1396 - 09:55
کد خبر: 9012
فرمول 1 باریش جواب داد

حل مشکلات استعلام های طولانی و پیچیده سرمایه گذاری/ شهریاری: استعلام‌های سرمایه گذاری سریعاً پاسخ داده شود

یکی از مشکلات اصلی سرمایه‌گذاران آذربایجان غربی مشکل استعلام‌های طولانی و پیچیده سرمایه‌گذاری در استان بود که باریش نیوز با پرداخت به این مسئله و ارائه راهکارهایی سبب شد تا در نهایت استاندار آذربایجان غربی دستور دهد که استعلام‌های سرمایه‌گذاری ظرف یک هفته پاسخ داده شود
استعلام‌های سرمایه گذاری سریعاً پاسخ داده شود

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی به سبب استعلامات فراوان در این استان با مشکلات و سختی‌های فراوانی همراه بود و همین استعلام‌های طولانی مدت سرمایه‌گذار را فراری می‌داد و سبب فقدان سرمایه‌گذاری ذر استان می‌شد.

باریش نیوز با بررسی این مشکلات و طی مصاحبه‌ها و گزارش‌ها و یادداشت‌هایی در رسانه خود سبب شد تا مشکلات سرمایه‌گذاران به گوش مسئولین برسد و در نهایت با ارائه راهکاری در گزارش فرمول 1 خود برای اقتصاد آذربایجان غربی سعی در حل کردن این مشکل برای سرمایه گذاران داشت.

در نهایت مسئله استعلامات پیچیده و طولانی مدت به استانداری کشید و شخص استاندار آذربایجان غربی دستور داد که استعلام‌های سرمایه گذاری سریعاً پاسخ داده شود و دستگاه‌های ذی‌ربط استانی باید استعلام‌های سرمایه گذاری را در اسرع وقت، کوتاه‌ترین زمان ممکن و ظرف یک هفته پاسخ دهند.

البته مشکلات استعلامات سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی در صورتی حل خواهد شد که مسئولین به این دستور استاندار عمل کرده و کوتاهی نکنند و در صورت کوتاهی مسئولین باز همین آش هست و همین کاسه و باید استاندار با کسانی که کوتاهی می‌کنند برخورد جدی انجام دهد

باریش نیوز در گزارش اخیر خود با عنوان "اقتصاد آذربایجان غربی از نگاه باریش/ فرمول 1" نوشته بود:

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، آذربایجان غربی یکی از استان‌های مرزی ایران است که از لحاظ ظرفیت‌های تجاری در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد ولی هنوز از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است.

برای استفاده از این ظرفیت‌های تجاری غنی موجود در آذربایجان غربی باید سرمایه گذاری‌هایی توسط سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انجام شود تا علاوه بر رشد و توسعه شاخص‌های اقتصادی و تجاری استان، شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده و بیکار آذربایجان غربی باشیم.

برای اینکه سرمایه گذار تشویق شده و برای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی تمایل داشته باشد، باید مشوق‌هایی را تعیین کرد و موانع سر راه سرمایه گذاران را برداشت و زیر ساخت‌ها را برای سرمایه گذاری آماده کرد تا سرمایه گذاران پول و سرمایه خود را در این استان سرمایه گذاری کنند در حالی که چنین نیست و سرمایه گذار با مشکلات فراوانی در آذربایجان غربی رو به رو است.

یکی از مشکلات اصلی که در همان قدم اول سرمایه گذار را دچار مشکل می‌کند و وی را فراری می‌دهد استعلام‌های بیش از حد و غیر ضروری در استانداری آذربایجان غربی و ادارات مختلف این استان است که سرمایه گذار را از سرمایه گذاری در استان باز می‌دارد و عملاً وی را فراری می‌دهد.

گاها سرمایه گذار تصمیمات مهمی را برای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی اتخاذ می‌کند و پس از بررسی‌های خود و ارائه یک طرح مهم اقتصادی برای اخذ مجوز به سراغ استانداری آذربایجان غربی می‌رود تا برای پروژه و طرح خود که بسیار طرح پر اهمیتی نیز است و برای افراد زیادی نیز شغل ایجاد می‌کند و برای استان نیز تولید سرمایه و پول می‌کند یک مجوز ساده اخذ کند ولی اخذ این مجوز به سادگی انجام نمی‌پذیرد و وی را برای استعلام به هزاران جا ارجاع می‌دهند.

سرمایه گذر مجبور است کار و زندگی خود را تعطیل کرده و تمرکز خود را از پروژه خود برداشته و در ادارات مختلف به دنبال نتیجه استعلام آن‌ها باشد تا شاید در نهایت طرح او از این استعلام‌های طولانی به موفقیت بیرون بیاید و تازه پس از مدتی طولانی که سپری شد سرمایه گذاری انجام دهد.

همین طولانی شدن فرآیند استعلام‌ها در آذربایجان غربی سبب می‌شود که سرمایه گذار از سرمایه گذاری در استان منصرف شده و به سبب راحتی سرمایه گذاری در استان‌های دیگر، به دیگر استان‌ها به منظور سرمایه گذاری برود و شغل و صنعتی که ممکن بود در آذربایجان غربی ایجاد شود عملاً در این استان ایجاد نشده و جاهای دیگری از آن بهره‌مند شده و پیشرفت کرده و سایه بیکاری و عدم توسعه اقتصادی بر آذربایجان غربی حاکم شود.

طبق گفته معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی مقرر شده بود که جواب استعلامات سرمایه گذاری ظرف یک ماه به نتیجه برسد ولی هنوز برخی از مسئولین به این گفته توجه نکرده‌اند و هنوز کاری در این رابطه از طرف برخی از مسئولین انجام نشده است و مردم آذربایجان غربی و سرمایه گذار تنها کسانی هستند که از این روند طولانی استعلامات ضرر دیده و از سرمایه گذاری منصرف می‌شوند.

بهترین راهکار برای اینکه سرمایه گذاری فرآیندی سهل و آسان داشته باشد این است که استانداری آذربایجان غربی این مسئله را حل کند و به سرمایه گذار بگوید که ظرف مدتی معین و کوتاه  و با پیگیری‌های خود استانداری به نتیجه برسد و سریعاً نتیجه آن به سرمایه گذار اعلام شود.

گزارش از: سهند احمدزاده

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید