11:09|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1396 - 03:01
کد خبر: 9005
باریش گزارش می دهد:

لزوم ایجاد جاذبه‌های گردشگری در کوه سیر ارومیه

کوه سیر یک مکان گردشگری و بام شهر ارومیه است و باید مورد تجهیز قرار گیرد و در این مکان گردشگری هیچ جاذبه‌ای برای گردشگران وجود ندارد
لزوم ایجاد جاذبه‌های گردشگری در کوه سیر ارومیه

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، ارومیه شهرستانی با جاذبه‌های گردشگری طبیعی فراوان است که از جمله آن ها می‌توان به تفرجگاه بند و کوه سیر و مارمیشو و دیگرجاذبه‌های طبیعی و گردشگری این شهرستان اشاره کرد.

البته این تفرجگاه‌ها با وجود فراوانی پاسخ گوی نیاز تفریحی و گردشگری مردم ارومیه نیستچرا که این اماکن تفریحی طبیعی از فقدان جاذبه‌های گردشگری رنج می‌برد و نیازمند ایجادجاذبه‌های گردشگری در این اماکن به صورت فوری احساس می‌شود.

به عنوان مثال با اینکه کوه سیر بام شهر است و به صورت طبیعی بسیار زیبا است و مردم از دیدن شهر از ارتفاع لذت می‌برند ولی چندان این لذت برای مردم دل چسب و طولانی مدتنمی‌شود چرا که اماکن و جاذبه گردشگری در این کوه وجود ندارد و باید ایجاد شود.

ایجاد کافی شاپ و رستوران در این کوه می‌تواند مردم را بیشتر برای رفتن به این اماکن تفریحی و طبیعی جذب کند و لذت و تفریحات بیشتری را برای آن‌ها به رفم آورد و مردم ازاین که به کوه سیر می‌روند لذت ببرند و لحظات شادی را در آن محل سپری کنند.

البته تعدادی از کافی شاپ ها و رستوران‌ها کوه سیر وجود دارد اما نیاز است که در این محل سرمایه گذاری‌های بیشتریس انجام شود.

محمدرضا علیزاده امامزاده در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، اظهار کرد: یکی ازجاذبه‌های طبیعی شهر ارومیه کوه سیر (سیرداغی) است و این مکان گردشگری به عنوان بام شهر باید مورد تجهیز قرار گیرد و در این مکان گردشگری هیچ جاذبه‌ای برای گردشگران وجود ندارد که از جمله ان ها می‌توان به فضاهایی مانند کافی شاپ، رستوران، کمپ‌هایکوهستانی و دیگر فضاها اشاره کرد و در کوه سیر یکی از مواردی است که می‌تواند به آن‌هابها داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه بیان کرد: معماری و شهرسازی نقش برجسته‌ای در امر گردشگری دارد. گردش پذیری یک مکان دارد و المان‌ها و جداره‌های شهری اگر جذاب باشند و زیبایی شناسی در آن‌ها رعایت گردد باعث رونق گردشگری نیز خواهد شد پس شهرسازی و معماری نه تنها مقوله‌ای جدا از گردشگری نیست بلکه مکمل و لازمه آن است.

وی افزود: رویدادهای خلاقانه جداره‌ها و نماهای جذاب خیابانی المان‌های شهری متناسب بافرهنگ و تاریخ شهر ارومیه صنایع دستی خلاق و در نهایت تبلیغات گسترده جاذبه‌هایگردشگری ارومیه می‌تواند شهر ارومیه را به شهری شناخته شده و با تعداد بالا تبدیل کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید