11:37|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1396 - 01:19
کد خبر: 8996
باریش گزارش می دهد:

شهروندان ارومیه ای از پارک های غیرقانونی گلایه مندند/پارک های غیر قانونی و انسداد مسیر شهروندان حقی که پایمال می شود

سیل پیامهای مردمی که برای پایگاه خبری باریش نیوز ارسال می  شود نشان از گلایه مندی و نارضایتی شدید همشهریان ارومیه ای از پارک های غیر قانونی است که عبور و مرور را برایشان دچار اختلال کرده است.
پارک های غیر قانونی و انسداد مسیر شهروندان حقی که پایمال می شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ اتومبیل هایی که جلوی درب در و پیاده رو ها پارک می شوند و گاها به وجود آورنده مشکلات عدیده فراوانی برای همشهریان هستند از جمله مشکلاتی است که امروزه گریبانگیر شهرهایمان شده است کلانشهر ارومیه نیز از این امر مستثنی نیست و سیل پیامهای مردمی که برای پایگاه خبری باریش نیوز ارسال می  شود نشان از دست وپنجه نرم کردن همشهریان ارومیه ای با این مشکلات است.

مشکلاتی که گاه طعم تلخ نارضایتی و شاکی بودنشان در متن هایشان به وضوح و روشنی دیده می شود. همگان می دانیم که یکی از اصول زندگی در شهر رعایت قوانین شهروندی و احترام به حق و حقوق شهروندان است و متاسفانه این رفتار مذموم و ناپسند به فرهنگ غلط تبدیل در ارومیه شده است و در صورت ادامه این سرپیچی از قوانین در آینده همشهریان از مزیت تردد در پیاده روها محروم خواهند شد و این امر هیچ سنخیتی با حقوق شهروندی به هیچ عنوان ندارد.

بایستی دانست پارک در پیاده رو ها و گذرگاه های پیاده به عنوان نقض حقوق شهروندی است و ماموران راهنمایی و رانندگی باید به جد  با این موضوع برخورد و تدابیر شدیدی در این باره اتخاذ کنند؛ البته گاه این سرپیچی از قوانین و بی اهمیتی سبب شده است که در مواردی این پارک ها سبب نزاع و درگیری بین مردم شود.

یکی از شهروندان در گفت‌و‌گو با باریش در خصوص پارک درب منازل گفت: متاسفانه توقف درب منازل به یک رسم غلط مبدل شده است و گاها برای خروج از پارکینگ خود ناچاریم ساعت ها و دقایقی دچار اتلاف وقت شویم و این باعث شده است که حتی دیر به سرکار برسیم و مشکلات فراوان و اعصاب خورد کنی بسیاری برایمان پدید آورد.

یکی دیگر از شهروندان نیز از پارک های متمالی جلوی درب منزل و پیاده رو کوچکشان گلایه کرده و افزود: روزی پدرم بیمار بود و به شدت عجله داشتم تا به بیمارستان برسانیمش اما متاسفانه به سبب پارک اتومبیلی که جلوی درب بود این امر برایمان مشکل ساز شد و در آن دقایق نمیدانستیم از وضع پدرمان ناراحت باشیم یا از فرهنگ غلطی که در آن ساعات فکر و ذهنمان را آشفته ساخته بود.

نگاهی به وضعیت کوچه ها و پارک پیاده رو ها و حتی خیابان ها که به صورت دوبله و سه بله پارک می شوند و باعث ایجاد ترافیک و ناهماهنگی در شهرمان و سبب سلب آسایش همشهریان می شود لذا نیاز است در کنار برخورد قانونی با این موارد مردم نیز خود به شخصه از این امر خودداری کنند و این اشتباه و سرپیچی از قانون و ایجاد آزار برای مردم را نوعی حق الناس تلقی کنند امید است که این مشکل از شهرمان ریشه کن گردد و پیامهای ناراضی و گلایه های مردم از این امر به پایان برسد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید