03:52|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1396 - 00:57
کد خبر: 8949
یادداشت:

32 هزار بیکار تحصیلکرده در آذربایجان غربی/عدم ارتباط علم و صنعت عامل اساسی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

ارتباط خوبی بین علم و صنعت وجود ندارد و همین امر خود موجب مشکلات اقتصادی و بیکاری در جامعه شده است؛ براساس آمارها  آذربایجان غربی 117 هزار بیکار دارد که از این میان 32 هزار نفر آن را افراد تحصیل کرده تشکیل می دهند.
32 هزار بیکار تحصیلکرده در آذربایجان غربی

سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ در دنیای پرشتاب کنونی ارتباط بین علم و صنعت از لازمه های رشد و توسعه اقتصادی یک جامعه است و به نوعی علم و صنعت را بال های رشد اقتصادی می توان تلقی کرد. از سویی نیز تحولات تکنولوژی سبب افزایش وابستگی صنایع به دانشگاه ها شده است و جامعه ای موفق است که بتواند علم خود را به صنعت برساند در کشور های پیشرفته آنچه اتفاق افتاده است رشد اقتصادی در گرو تفکر پویا است و نمود تفکر پویا همان وجود و ظهور کارآفرینان هستند از منظری نیز جامعه ای موفق است که بتواند کار آفرینی رابه معنای واقعی در ارتباط علم و صنعت تحقق بخشد.

 برهمین اساس در مقام علم این دانشگاه است که ظاهر شده و نقش آفرینی می کند زیرا این دانشگاه است که در مقام آموزش به افراد می تواند آنها را به صنعت متصل و سبب کارآفرینی شود

متاسفانه براساس آمارها در کشور ایران دانشگاه ها به صورت کم و محدود توانسته اند با صنعت ارتباط برقرار کنند و ارتباط خوبی بین علم و صنعت وجود ندارد و همین امر خود موجب مشکلات اقتصادی و بیکاری در جامعه شده است.

در کنار این مطالب نگاه به آمار بیکاری در استان آذربایجان غربی نیز خود جای بسی تامل دارد براساس آمارها  آذربایجان غربی 117 هزار بیکار دارد که از این میان 32 هزار نفر آن را افراد تحصیل کرده تشکیل می دهند.

این آمار و ارقام خود گواهی محکم و صریح بر این موضوع است که متاسفانه دانشگاه های ما نتوانسته است خروجی مناسبی تربیت کند و دانشجو بعد از صرف هزینه ومبلغی گزاف در دانشگاه به جمع بیکاران تحصیلکرده در استان می پیوندد که برای حل این معضل بایستی تمهیداتی اساسی در نظر گرفته شود و عوامل آن بررسی گردد.

سالهای گذشته دانشگاه ها رشد بی رویه یافتند و بدون توجه به نیار جامعه تولید دانشجو افزایش بی رویه ای یافت که بی شک در این امر بی تاثیر نبوده است.

البته برای حل این معضل نیازمند توجه ویژه به محتوای کتابهای درسی هم هست زیرا متاسفانه محتوای کتابهای درسی هیچ تناسب و دربرگیری ندارند و دانشجو گویی بی هدف و بدون اینکه بتوانند مطالعات را انجام و مدرک را اخد می کند.

امید است که تصمیماتی جدی در این باره اتخاذ شود و مسئولین به خروجی مورد نیاز دانشجو در جامعه، توجه ویژه ای داشته باشند زیرا وجود اینهمه بیکار برای جامعه و استان می تواند زنگ خطری بزرگ باشد و عواقب ناگواری را به همراه داشته باشد..

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید