14:44|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1396 - 19:04
کد خبر: 8914
استاندار آذربایجان غربی:

فقدان رضایت کامل مردم از عملکرد مسئولین/ کنترل بازار به صورت ویژه نظارت شود

مردم در خیلی از جاها از عملکرد ما رضایت کامل ندارند و یکی از راه های کسب رضایت مردم افزایش ملاقات مردمی است تا مشکلات آنان حل شود و مسئولین باید با توجه به نزدیکی عید نوروز بر کنترل بازار به صورت ویژه نظارت کنند
فقدان رضایت مردم از مسئولین

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، محمد مهدی شهریاری در دوازدهمین جلسه شورای اداری استان که در محل سالن شهید عطایی در استانداری برگزار شد اظهار کرد: مشکلات اقتصادی بسیار زیادی وجود دارد و کشور  8 سال در شرایط تحریم و فشار های سیاسی و محاصره اقتصادی قرار داشت و پس از برجام کشور نفسی دوباره کشید و نامگذاری سال 96 نیز به نام اقتصاد مقاومتی سبب بهبود وضعیت اقتصادی شد.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: امیدواریم در سال 97 با تلاش مسئولین و کمک مردم شاهد این باشیم که بحث بیکاری کمتر شود و مردم از لحاظ اقتصادی بهبود یابند.

وی افزود: با توجه به توصیه های امام جمعه ارومیه، اول از همه به خودم و به کلیه مدیران تذکر می دهم که جلسات و ملاقات کاری خود را در وقت نماز انجام ندهند و اقامه نماز را در ادارات جدی بگیرند.

شهریاری گفت: در سال های گذشته مشکلات اقتصادی برای آذربایجان غربی ایجاد شد و تحریم ها نیز بر این استان اثر گذار بود ولی مشکل اصلی این استان مطرح شدن برخی از مسائل توسط عده ای معدود است که می خواهند با به حاشیه بردن و صحبت های غیر اصولی و دامن زدن به حاشیه هایی که این استان پاشنه آشیل آن است، استان را به حاشیه ببرند که مهم ترین اشکال این استان است و سبب فرار سرمایه ها از استان می شود.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: برخی مواقع این صحبت های حاشیه ای از جایی اداره می شوند و رکیک ترین توهین ها توسط برخی از سایت ها به استانداری انجام می شود و ریشه این ها در خارج کشور است که به مردم این استان ضربه می زنند و هیچ کسی با آن ها کاری ندارد و من از نهاد های نظارتی می خواهم اگر به دنبال توسعه استان هستند پیگیر این موضوع باشند و وظیفه من پیگیری این مسائل نیست.

وی بیان کرد: در چند روز اخیر که اتفاقی نیز نیفتاده گفته شده است که در این ایام آخر سال می خواهند چندین مدیر را عوض کنند و از یک قوم خاصی مدیر تعیین کنند در حالی که چیز خاصی نیست و فقط چندین مدیر در حال بازنشست شدن هستند و کسانی که این مسائل حاشیه ای را مطرح می کنند از این راه تغذیه می شوند و این افراد برای استان فقر و فساد آورده اند و رشد و توسعه را از این استان فراری داده اند و اگر این مملکت صاحبی دارد باید با آن ها برخورد شود.

شهریاری اظهار کرد: در بحث این 3 نفر معلول هزینه های زیادی به استان وارد شد و این در حالی بود که یک فرصت طلب از این 3 نفر سوء استفاده کرد و باید شدیدترین برخورد با این افراد انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: تلویزیون ایران نیز در این زمینه خیانت کرد و آقای رشید پور در تلوزیون نیز یک الفاظی را به کار برد درحالی که باید می آمد و وضعیت را می دید و در این وضعیت باید گفت که اداره کل اطلاعت و سپاه کجاست و آیا در همین دو سه روز این موضوع بررسی شده و افراد خواسته شده اند.

وی افزود: باید با عواملی که سبب عقب افتادگی این استان می شود برخورد شود و این موضوع مهمی است 

شهریاری بیان کرد: در این دو هفته اخیر از 3 کشور به آذربایجان غربی سفر کردند و وزیر اقتصاد نخجوان و استاندار حکاری ترکیه و استاندار اربیل عراق آمدند و ما به سبب رشد اقتصادی به دنبال ارتباط با اقلیم کردستان عراق هستیم.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: هیئت های بسیار زیادی را هماهنگ می کنیم که از آذربایجان غربی به یونان، چین، آلمان، هلند و دیگر کشور ها سفر کنند تا توانایی این استان را معرفی کنند و در این سفر ها حداقل کاری که انجام خواهد شد معرفی آذربایجان غربی خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر مردم و مسئولین همکاری کنند و این مزاحم هایی که از طریق تفرقه انداختن نون می خورند را بیرون بیندازیم این استان موفق می شود.

شهریاری تشریح کرد: در خیلی از جاها مردم رضایت کامل را از عملکرد ما ندارند و بحث ملاقات های عمومی را به صورت جدی عمل کنند و در این ملاقات عمومی خیلی از بحث ها حل می شود و مردم به صورت کامل حل می شود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: دستگاه های مختلف با یکدیگر مشکلات مردم را حل کنند و از این طریق رضایت مردم را بدست آورد.

وی تاکید کرد: با توجه به نزدیکی عید نوروز بر کنترل بازار به صورت ویژه نظارت کنند.

شهریاری بیان کرد: از مدیران کل می خواهم که در انتصاب مدیران ادارات با فرمانداری هماهنگی داشته باشند و حتما این کار را با هماهنگی فرماندار ها انجام دهند. 

وی افزود: مسئولین اداره حمل و نقل جاده ای با کمک شهرداری ، آماده سازی ترمینال ها و زیبا سازی آن ها را انجام دهند و رسیدگی به وضعیت سرویس های بهداشتی در جاده ها انجام شود و مشکل محورهای مواصلاتی در این ایام حل شود و شرکت های آب و برق و گاز و مخابرات آمادگی لازم را در صورت قطعی داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: مدیران کل سفر های داخل استانی را در دستور کل قرار دهند و حتما با هماهنگی فرماندار ها این سفر ها انجام شود.

وی تاکید کرد: در طی جلسات با خانه مطبوعات گفته شده بود که ادارات آگهی ها را صرفا به برخی از رسانه ها می دهند و در این راستا حتما باید عدالت را رعایت کنند

شهریاری گفت: صدا و سیما استان بسته های کلیپ های دو الی 3 دقیقه ای گردشگری در ارتباط با استان تهیه کنند

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: عنوان استان آذربایجان غربی به صورت کامل در نامه ها و مکاتبات اداری شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید