23:26|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1396 - 15:55
کد خبر: 8774
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

دانشگاه علوم پزشکی جز 7 دانشگاه برتر کشور/سطح کشور کمتر استانی دارای بیمارستان جامع است

مرگ و میر مادران باردار از 17 مورد به 9 مورد کاهش یافته است و اکنون در رتبه برتر کشوری در زمینه مرگ و میر مادران باردار قرار داریم برای رسیدن به این مهم در جهت بهبود شرایط حامله سراها بر آمده ایم و این امر از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی است.
دانشگاه علوم پزشکی جز 7 دانشگاه برتر کشور

به گزارش سرویس سلامت باریش نیوز؛ جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در اولین مجمع سلامت استان که صبح امروز با حضور محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حضور مقامات استانی برگزار گردید گفت: قبل از اینکه طرح تحول سلامت در استان آذربایجان غربی شکل بگیرد مراکز بهداشت، بیمارستانها، خانه های بهداشت در وضعیت نامطلوب داشتند ولی بعد از طرح تحول سلامت در استان برنامه ها و طرح های خوبی صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای پیاده شدن طرح سلامت در استان نقشه راهی در نظر گرفته شد افزود: برنامه ریزی و پیشبرد اهداف براساس همین نقشه راه سبب شد تا در تمامی زمینه ها اعم از آموزش، غذا و دارو، بهداشت درمان وضعیت استان بهبود یابد.

آقازاده عزم راسخ برای ساخت خانه های بهداشت در سال 94 را یک کار جهادی خوانده واظهار کرد: به موجب همین حرکت جهادی برای ساخت خانه های بهداشت سبب شد تا در عرض یکسال 183 خانه بهداشت در سطح استان ساخته شود و با حضور وزیر بهداشت از 523 خانه بهداشت در استان بهره برداری شد و تحقق همین امر سبب بهبود وضعیت خانه های بهداشت در استان و سهولت در دسترسی مردم به این خانه ها گردید از سویی نیز در بحث نیروی انسانی 400 بهرورز آموزش دیده و به این مراکز اعزام شدند تا پاسخگوی نبازهای مردم باشند.

وی بحث مشکلات بهداشتی مردم حاشیه نشین را یک آسیب اجتماعی دانسته و تصریح کرد: متاسفانه مردم حاشیه نشین شامل مناطق روستایی و شهری نمی شوند لذا تفاهم نامه ای با نیروی انتظامی، بهزیستی، کمیته امداد و تعدادی از سازمان ها انعقاد یافته است و در راستای این تفاهم نامه 450 هزار نفر از ساکنان حاشیه نشین تحت پوشش قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل اولین مجمع سلامت که در ارومیه پی ریزی شده است گفت: در تلاش برای ارتقا شاخص های سلامت در سطح استان هستیم امروز دیگر رتبه ما در شاخص های سلامت 28 نیست بلکه با زیر ساخت هایی که انجام داده ایم ارتقا یافته ایم و اکنون جز 7 دانشگاه برتر در سطح کشور هستیم.

آقازاده تاکید کرد: مرگ و میر مادران باردار از 17 مورد به 9 مورد کاهش یافته است و اکنون در رتبه برتر کشوری در زمینه مرگ و میر مادران باردار قرار داریم برای رسیدن به این مهم در جهت بهبود شرایط حامله سراها بر آمده ایم و این امر از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی است.

وی در خصوص شاخص تخت استان اظهار کرد: شاخص تخت در استان در ابتدای ورود بنده 1/1 بوده است که با پیروی از نقشه راه اکنون به شاخص تخت 1/6 در استان رسیده ایم که برای سال 1404 برنامه ریزی شده است به عدد 6/2 برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص یمارستان جامع زنان اظهار کرد: در سطح کشور کمتر استانی استانی است که توانسته باشد به این مهم نائل شود و امیدداریم با همکاری های صورت گرفته تا پایان سال 97 بیمارستان جامع زنان افتتاح و پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

آقازاده در پایان ابراز کرد: در بخش آموزش نیز کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است که از جمله می توان به توافق با دانشگاه آتاتورک برای پزیرش دانشجوی خارجی اشاره کرد که این امر سبب می شود از مهر ماه سال آینده به بین المللی شدن دانشجو برسیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید